Aku cipta rekod!!

Friday, May 16, 2008. Hari ini dalam sejarah.

Hari ni dh stat first paper, Strength of Materials; kul 9-11 pg td. Sume dh slamat.. Rekod tercipta arini. Tp aku xdela bangga sgt ngan rekod yg aku cipta tuh. Rekod tuh bt aku saket ati jek. Adess

Bayangkan, sepanjang malam td aku xleh tido. Punye la penat aku berguling-guling atas katil tu suh mate ni tido, tp langsung x berkesan. Actually, b4 kul 12 tuh aku dh ngantuk yg amat sgt. Nk tido awal, tp nk abeskan revision sket lg.. belek2 notes, nk igtkan blk ape yg dh study supaya smooth jawab exam esoknye.

Dalam kul 12 aku stop, tutup buku then pegi gosok gigi; nak tido~ Aiseh, tudung nk pakai esok x iron lg. Kalo iron pg esok kelam kabut plak kang.. so aku gagahkan diri iron tudung. After that, siap2kan brg2 nk bawak g exam - kad metrik, slip exam n stationaries. Sume dh lengkap, so bole la tido.

Bile mate nk lelap jek tentibe tanganku digigit nyamuk. Ignore. Digigit lagi, garu2 sket. Tp nyamuk tuh mmg degil, x sedar diri.. suke jek gigit org, kacau aku tido. Ish! nk kena nih!! Terkapai-kapai aku bgn dlm gelap nk pasang ubat nyamuk - elektrik punye ok, bkn coil.. Terbongkok-bongkok kt bwh meja nk pasang suis yg dh disambung ngan extension. Bile aku on jek, tibe2 kipas berenti berputar. Aiseh, nape lak ni..

Rupe2nye blackout. Blackout kt umah aku jek, gara2 extension yg rosak tuh. Adess. Lupe plak extension tuh rosak, overloaded with current. 2-3 ari b4, aku masak air plus charge enset dlm mase yg same. Tibe2 kedengaran bunyi cam pop kt extension tuh. 2x! Tp aku ignore jek. Apela aku ni, seb bek xjd pape.. tibe2 meletop ke, sape susah?? Adess~

Then, aku menuju bilik eQin. Ketok2 pintu blk die. Then aiMi kuar, diikuti eQin. Mahirah kt blk sbelah pon kuar. Nape2? Blackout ke?? Antara ayat2 yg kuar dr mulut mereka. Eh, rumah kite jek blackout. Mesti ade yg xkene kt suis utama ni. Meh2, kite cek. Cek punye cek, adjust sket sebanyak ngan penyapu (tinggi kan, lgpon penyapu tu bole jd insulator) then white in la blk (sesuke ati jek bg term baru). Pastu, sambung tido. Malang sungguh, xleh tido. Mase tu dh pukul bape ek?? Kul 1 kot..

Aku try anta msg kt aiMi. Help! xleh tido.. huhu. Beberapa saat lps tu ade reply, samela kite.. meh2 tido sini. Tanpa segan-silu aku g blk eQin, tido kt sbelah aiMi; kt katil peJi. eQin sgt lena mase tuh. Takpe2, jap lg aku pon lena cam eQin gak~ Actually aiMi pon menumpang gak kt blk eQin tuh, sbb peJi blk umah.. kalo peJi x blk pon, aiMi mmg slalu jek menyemak kt blk eQin (mi, jgn marah ek.. nnt cpt tua :P )

Rupe2nye, pindah tmpat tido pon xleh tido gak.. Penat guling2 tp still mate xmaw lena.. Pandang kiri-kanan, aiMi pon same.. tergelak2 jgk smbil pandang2 sesame sndiri.. haha. At last, kul 5 pagi aku balik blk sndiri, mane taw dh bole tido. Guling2 jgk, but still.. haih~ Tak lame pastuh, azan subuh. Try nk tido gak b4 alarm bunyi kul 6.30. Tp cam sia2 jek usaha aku tuh. Lalu aku g mandi, smayang subuh.. ketok pintu blk eQin, kejut die.. mase tuh aiMi dh xde dh kt situ.. dh balik blk die.. kami senaseb, same2 xleh tido.. huhu

Lepas smayang subuh, aku pakse diri utk tido sbb pening yg amat mase tuh. Kalo x tido kang sia2 jek aku pegi exam, karang blurr abess. Alhamdulillah, terlelap jgk walaupon hanye sejam. At least dpt rehatkan mata plus otak b4 jwb exam. Mase dlm exam hall plak lembap semacam jek. Tekan calculator satu-satu. Almaklum la, dh lame sgt study week smpaikan masuk exam pon lampi semacam jek. Adess.. huhu

Ptg td aku ganti blk tido. Nikmatnye dpt tido, Tuhan je yg tahu. Alhamdulillah, Dia izinkan aku tido, ilangkan kepenatan badan gara2 x tido semalaman. Alhamdulillah jgk, jawab exam ok jek even ade beberapa soklan yg aku x sempat abeskan. At least i tried my best. Result nnt belakang kire, yg penting dh usaha sepenuh hati ;)

Penyebab utama aku xleh tido semalaman, malam 1st paper plak tuh~ adalah : ice blended perisa white coffee. Amek ko, minum caffein lg kan dh xleh tido. Aku n aiMi senaseb sbb die pon minum ais blended white coffee gak. Moral of the story, don't ever take caffein. Aku mmg x menang ngan caffein ni, mulelah meragam satu badan. Saket2 badan la, perut rase semacam la, terketar-ketar tangan n kaki, rase penat jek.. adess.. dh taw xleh amek caffein tp masih gedik nk minum white coffee. Padan muke!! :P

You Might Also Like

0 komen