All in O.N.E

Hello to my blog.
Salam n hi to all readers [kalo ade la.. ngeh3]

Since aku dh lame x mengepost entry kt sini, so skang ni aku nk qadak balik ape2 yg aku rase nk update. Actually, xde byk benda sgt pon yg berlaku lately tp dalam otak aku yg ligat dgn 'perhubungan' antara saraf2 dlm otak aku yg aktif berfikir ni, mcm2 benda cross my mind. Yela, dah hobinye mengelamun, byk la benda2 'menarek' yg cross mind. Menarek la sgt... haha. Hari ni cam xde mood nk wat karangan, ayat pon cam hampeh jek.. so listing is the best option. Descenting order ok..


Today [14th July 2008]
Lebeh krg kul 4.30 pg td aku selamat sampai ke bus stand kat dpn UTP tercinta ini.. Lenguh gak tangan aku ni tarik beg masuk ke dalam UTP, walaupun jarak dari bus stand ngan tmpat pak guard bertapa hanya beberapa minit perjalanan kaki sahaja. OTW masuk ke tmpat pak guard tuh, x henti2 aku call manusia yg janji nk amek aku tuh. Tido mati agaknye. Adess. Selepas beberapa call barulah panggilan telepon aku itu berjawab.. Pendekkan cite, aku slamat la tibe ke bilik kesayangan aku ini.

Bile masuk bilik jek, rase belengas je kaki aku ni.. berdebu kerana ditinggalkan hampir 2 bulan. Tanpa segan-silu, aku amek mop dn mula 'menyental' lantai itu. Bukan nk tunjuk rajen tp aku terpaksa sbb aku x solat isyak lg.. x best la kalo nk solat ngan lantai sebegitu. Smbil2 tunggu org azan subuh, maka tangan aku ni pantas jek capai laptop, belayar ke alam frenster, dsb.. after subuh, ape lg, tido lerrr.. Bosan arr arini.. Lonely betol.. Kwn2 tercinta, cpt la balik, temani aku di sini. huk3.

Semalam [13th July 2008]
Mlm td rushing gilerr. Bus adek aku kul 8.30 mlm tp kul 8 pon die x siap lg.. Siang2 td xmaw siap awal2, derak je reti.. blk umah pon dh lepas waktu maghrib. Bile nk mandi, bile nk packing, bile nk itu, bile nk ini.. adess. Seb bek mak aku ade, mak aku tlg and that's what always happens. Seb bek barang aku sume dh siap packed, tunggu nk 'pack' diri ni je.. sape suh mandi lambat, kan dh berebut-rebut tuh.. adess. RUSHING amat menyeksakan, tu la yg aku MENCI sgt ngan keje last minute ni.. adess.

Petang semalam ex-rumet aku mase kt Greek dulu dtg umah.. This coming 10th Aug dh nk fly dh, ke US katenye.. course PE. Dh lame sgt dh x jumpe minah sorang nih, since graduation day bulan 10 tahun 2003. Takde byk yg berubah pon, cume mungkin muke die lebih berjerawat kot. Haha. Sori3, bukan nk kutuk.. xde niat pon. Huk3. Ptg2 tuh lepas siap packing sume, tibe2 rase semacam jek. Berdebar-debar jek. Mungkin sbb nk tinggalkan umah kot~ sayu la tuh konon2nye.

The day before yesterday [12th July 2008]
Today is Qira's besday. She's 1 of my best fren. Sape ek my bestest fren?? My mom kot.. hehe. Already miss her! Adess. Hmm.. ape yg berlaku arini ek? Ha!! Pegi umah nenek aku. Melawat nenek kesayangan. Masih terasa hangat ciumannya di kedua-dua pipiku ini. Gaya cam dh homesick dh ni. Adess. This is important part.. Shopin beli kain utk baju raye. The moment i was waiting for. Syoknye~ jumpe kain yg amat strike my attraction. I juz lovin it. Tak saba nk raye~~ yea yea..

The day before yesterday kuase 2 [11th July 2008]
Ha! inilah hari yg dinanti-nanti.. result kuar arini. Memandangkan umah aku agak kuno tanpa intenet, aku mintak tlg eQin suh checkkan my result. Berdebar-debar gilerr. Dup dap dup dup dap dup dup dap dap.. lebeh kurang gitu la irama degupan jantung aku.. [poyo jgk jantung aku neh.. haha]. Akhernya, setelah diumumkan oleh eQin.. adess, sket je lg.. It's ok. Aku ttp hepi, bahkan AMAT hepi.. kalo dat sket lg tercapai, xtaw nk kate ape la.. bole gile kot sbb hepi sgt.. haha

Tp bile i give it a thought, aku amat bersyukur dgn nikmat kurniaNya.. Kalo x diizinkan Allah, aku x mampu naek setinggi ini.. walaopon kelihatan org laen lagi tangkas mendaki, aku ttp bersyukur dgn level pendakianku ini. Aku amat berbangga dgn diri aku sendiri kerana berjaya menamatkan pendakian, walaupon x sempat sampai ke puncak [poyo sudah budak ini]. Because I know, I did try to get to the summit but Allah knows ALL. Thanks Allah, for all your B.L.E.S.S.I.N.G.S. I do appreciate that.

The day before [kuase dua belas] that
Hmm.. ape ye. Tercongok kt umah je la. Tenung dinding, usha siling, maen kenyit2 mate ngan TV, dan sewaktu dgnnya lah.. Pendek kata cuti aku sepanjang 2 bulan nih asek terperuk kt umah jela.. tak pon merayap ke umah cousin aku, umah nenek aku yg kt depan umah aku tuh, umah nenek aku yg x brapa nun jauh di sana tuh.. wat gathering sket, erat silaturrahim la katekan.. bergossip sket2.. hehe. In 1 word, i can say that I enjoyed my holidays. Walaopon no vacations, no jalan2 cari makan, nothing like people always do during holidays, i'm glad to be at home on my long holidays.. i'm just L.O.V.I.N it!

Cukup lah setakat ini kot.. dh bosan dh asek menaep jek, even there's still something in my mind.. and juz let them be unwritten la.. hmm.. could it be a secretly secret? We'll see~

You Might Also Like

0 komen