Another one!

Another fantastic week i enjoyed..



Kelas spt biasa pd isnin dan selasa. Selasa ade satu klas jek, tu pon stat pkul 4 - gile heaven ari selasaku.. Rabu pegi ke MRSM Muar.



Buat ape ke MRSM Muar??



Ni spesel kes ni.. insan2 terpilih jek yg pegi MRSM Muar. Jgn jeles~



Sbenanye gini.. kami dak2 cheme jan06 suppose to have a plant visit aka field trip ke 3 kilang di 3 negeri - pasir gudang, Johor; gebeng, Pahang and kerteh, Terengganu. Tp memandangkan pelbagai halangan timbul di saat-saat akhir, field trip itu terpaksa dibatalkan. Maka bersedihlah bdk2 Cheme jan06 sbb xleh cuti2 M'sia.



And how come to MRSM Muar?



Jeng3~



Epit yg incharge pasal field trip ni ex-MRSM Muar. So utk trip ke pasir gudang tuh, die plan nk stay kt sekolah tuh. Pastu timbul la plak idea bdk2 UTP yg cun n hensem2 ni jadik panel temuduga utk MOCK Interview kt sane. MOCK Interview ni kire event wajib la utk setiap MRSM, utk bg latihan kt students utk masuk temuduga nnt. Tp aku kt MRSM PC dulu xsempat berMOCK Interview, sbb ade halangan ape ntah.. biasela, PC.. haha.



Deal punye deal, yg program kt MRSM Muar jd, tp field trip sume kensel. Maka, aku bdk grup C memikul tanggungjawab utk menjayakan program ini. Bdk course laen turut diimport sbb x cukup org. Yela kan, sume org bz ngan macam2 event yg sedang dan bakal berlangsung ni. Dak2 cheme grup A n B sah2 xleh pegi sbb diorang ade lab. Yg grup C pon x sume pegi sbb bz ngan event laen. Well-rounded la katakan~



Maka pd 10 pg rabu itu, aku, wanie n kak su bergerak ke Maintenance, nk tunggu bus. Kul 11 dh gerak dah keluar UTP. Laju giler pakcik bus tuh drive, asek potong aje. Risau jgk aku, kang sedar2 dah kt spital. Tp seb bek la skill pakcik tuh hebat, n Allah masih sayangkan kami.. masih selamat hingga kini. Ade skali tuh mase kt selekoh, baru kuar highway mase tuh, bus tgh laju.. gilerr rase nk terbalik jek bus tuh.. seb bek umur panjang. ;)



Insan2 terpilih ini sungguh bernaseb baek sbb sepanjang 2 hari 30 n 31 july tuh xde klas. Kensel sbb lecturers ade hal. Khamis plak ari lab cheme sedunia tp grup C x stat lab lg. So kirenye, cuti2 M'sia la kt MRSM Muar. Vacation ke??? haha



Adess. Cam malas jek nk menaep..



Hmm..





Continue..



Kt MRSM Muar kami diberi layanan yg agak keterlaluan bak kate ide, dalam kurungan (terlalu baek). Cikgu2 tuh sume baek2. Sungguh terharu ngan layanan yg keterlaluan itu. Feels like home (walaupon tido kt sick bay jek.. hihi).



Kebetulan ade konsert Hijjaz kt sane, sempena Minggu Aktiviti Sem 2. Sudah lame beta tidak merasakan kemeriahan Minggu Aktiviti. Ye kawan2 yg bkn dr MRSM, Minggu Aktiviti adalah wajib di setiap MRSM di seluruh M'sia. Setiap sem sekali. Tibe2 merindui kehidupan di MRSM, lagi2 bile dihidangkan makanan DS (dewan selera aka dewan makan). Cik Mizah, makanan kt DS tu bkn sedap sgt pon! bkn ke ko yg selalu membebel bile pegi DS? Takde selera la, x sedap la.. papelah. Ni pulak RINDU?? Sungguh ajaib!



MOCK Interview tuh berjalan lancar. Penat gak layan diorang ni, ade 2 sesi lak tuh. Total candidates: 17 orang. Actually, penat tanye soklan ngan tgk telatah diorang yg macam2. Ade yg sejuk tangan, cakap terketar-ketar, gelabah smacam jek.. haha. Agaknye aku mase intbiu dulu2 pon gini gak la keadaannye.. Tp ade gak 2-3 orang candidate yg sungguh impressive. Aku sgt kagum ngan mereka. Jauh panggang dari api jika dibandingkan dgn aku mase intbiu..



Aku si interviewer ini suke2 ati tanye soklan, pasal couple pon ade. Kaunselor, Puan Nasrin ade bg contoh2 soklan yg biasa ditanye mase intbiu, yg sume soklan tuh calon2 dh prepare awal2 lg.. it juz nk tgk diorang bole express x ape yg diorang dh prepare tuh. Aku saje jek nk tunjuk skill, tanye soklan yg xde dlm list yg kaunselor bg tuh. Gelabah diorang dibuatnye.. tersekat-sekat cari jawapan. pastuh saje wat muke boring. menguap sket2. haha.



Then lepas selesai MOCK Interview tuh kami dijamu dgn laksa johor. Bese2 jek, laksa lemak kt kelantan lg best. hihi. bergambar kenangan sket. Then balik ke sickbay, berkemas n mandi. Sungguh x selesa! Seharian berbaju kurung ditambah peluh dan penat. Eiii yekkkSSss!! haha. Then naek bus, bertolak blk ke UTP around kul 7 mlm. Pakcik tuh mmg suke drift la. Asek2 rase cam nk terbalik jek bus tuh. Dlm ati doa jela, mintak2 selamat smpai. Jgn la pulak bukak2 mata dh kt spital. Na'uzubillah.. n alhamdulillah, sume slamat.. smpai kul 1 pg kt UTP.



It was a nice trip even badan sgt penat. Berbakti utk nusa dan bangsa. dan ade input gak utk aku.. Tak rugi pape pon.



Friday: class as usual.



Saturday: pagi- jog kt tasek. then bg ikan makan. berebut-rebut mereka, nmpak sgt lapar. seronot tgk gelagat ikans tuh. hihi. Then blk singgah cafe V2, breakfast. Mkn bubur nasik. Boleh thn la tp aku hangen gak la, asek2 halia, asek2 bawang. kalo asek2 dpt ayam ke daging ke syiokkk jgk.

blk blk terus pengsankan diri. Walaupon kt luar ni gegak gempita ngan telatah DJ MMK. memekak jek!! tp nafsu tido sejak akhir2 ini mula menguasai mataku. haha. pape jelah, asal bahagia. ngeh3.

haa.. ni ade berita penting ni. Td, bgn jek dari tido, aku dikejutkan dgn 1 jemputan, dr cik keping n piQin. mereka mengajakku lunch bersama-sama. mmg la x pelek tp ni bkn as usual taw.. diorang masak~ hihi. sardin n sayur ape ntah namenye.. sedap. kalo aku sndiri yg masak xtaw la jd ape kekgi. haha. Syabass korang~ nnt i plak yg msk ok but don't put high expectation ok. sbb i ni kan x reti plus malas plak tuh. hik3

hmm after lunch bersama-sama mereka, aku basuh sume pinggan mangkuk. adil la kan. diorang dh masak, takkan aku nk mkn free gitu jek. dasar xtaw malu! haha. then pegi la melawat booths kt MMK (Minggu Mesra Kampus) tuh. beli brooch sket n sepasang earings bntuk star. sungguh comel. i like it. ;) kaler ijau, even aku bkn la suke sgt kaler ijau tp earings kaler ijau itu sungguh comel. so beli je la. 3 inggit jek sepasang.

Aku sndiri pon x fhm nape aku suke sgt membebel, merepek-repek kt sini. Sesape yg bace entry ni, saba je la ye. panjang giler entry ni, aku pon cam dh malas giler nk menaep nih.

Actually td g maen squasy. dlm kul 10.30 p.m lebeh2 sket kuar g sport complex. jalan kaki taw~ sungguh tabah kami ber3 ini - aku, aimi n keping. kebetulan court itu kosong sbb most student g symphony fest kt Chancellor Hall, layan performance kt sane. Kami bkn xnk sapot mereka tp kami juz nk jd sebahagian yg x berada di sana jek.. sbb kami nk berada di court squasy!! hehe. Balun pukul bola kecik kaler itam tu sesuke ati. Berpeluh-peluh: sungguh sihat. hihi. amat seronok~

Sementara masih belum stat lab n ditimbuni dgn esemens yg berlambak, adalah elok kiranya aku enjoy maen squash. kang bile dh bz xde masa plak utk dicuri.. bile blk kelantan nnt nk beli reket squash. Ni asek pinjam jek. Feel kureng sket. td dh gelabah dh, bola melantun kuar ikut tingkap kecik yg berisi kipas nun jauh di atas court tuh. seb bek jumpe blk bola tuh, kalo x kene ganti plak. kang kene pandang slek plak kt junior aku tuh. huhu

Latar masa peng-update-an blog ni adalah sebelum maen squasy n disambung selepas maen squasy. Ni pon belom mandi lg ni. Dh 2.25 am dh ni.. huhu

Ok3, aku dh bosan menaep. n u alllllsssssss surely dh bosan bace benda alah ni. i'll stop here then. Babai~ selamat malam penduduk bumi~~

You Might Also Like

0 komen