a boyfren

yuhuuu~ i'm back! i was longing for a long a.k.a berjela-jela entry n finally it's here. hoyeahhh~~ i like it when it's pre-weekend like this. last week no pre-weekend for me and thanks to those testss and hecticness. fuhhh~ it's over temporarily (as next week ade lg test n assignments to be submitted). student, biase la tuh ;)


sebenarnye, entry ini telah diusahakan sejak 1st Sept a.k.a 1st day of ramadhan lg.. tp memandangkan this sweet little amizah was so busy with school, maka terpaksa la diperap dalam draft utk hamper 2 minggu.. kalo perap ayam mcm ni, boleh jd basi kot. eerrkk! bkn basi, lemau.. hak3. (ayam pon lemau ek cik mizah??)

how to start ek?? dh lame x menulis, cam stuck la plak.. huhu.. ok3, slowly. hmm.. bace title cam gempak jek. bear with me ok babes~ this entry might not be as what you expected but alang2 dah bace, finish it la kan.. hehe

i've got a new boyfren! and here it is.. jeng3~




ooopppppssss! ni adek aku la.. helmie~ [versi matured]




haaaa... ni la boyfren baru aku.. hihi



syazana, u're disappointed are u?? plis don't be bcoz u're the 1st one i introduced to him [hohoho]. remember that day when i drive u to block B? u're my 1st passengger in here actually. be proud! hehs.. ermmm.. didn't u notice that ur sweet-sweet dah tuka kete?? sama mcm mine. exactly! but mine is well, you know.. hehe


i bet mine lg SEMAT! hoho

Dah hamper 2 minggu kete ni berada di bawah jagaan aku.. still rase cam x caye abah aku dh hand over kete ni kt aku.. well, u know my dad. oh, u don't know.. hehe. my dad sayang sgt kt i. winks. actually abah aku x konfiden sgt ngan my driving skill (yg aku sndiri pon x bape konfiden ;))

dah hamper setahun aku merayu-rayu kt abah aku mintak nk bawak kete ke UTP tp my dad kept saying NO! can u imagine how this anak manja's face turned with that BIG NO?? for ur information (FYI), muka aku ni x pandai menipu. kalo frust tu mmg nmpak muka frust. kalo penat x yah cakap la, sume org x brani tego.. nmpk sgt2! x caye, tanye la my powerpuff girlfrenss.. hehe.

smpaikan nk menitis air mata aku ni mase mintak nk kete. abah aku plak suke2 ati bangkitkan isu kete tu dpn nenek aku yg mane bile die stat bercakap, mesti ade unsur2 kasih sayang.. bayangkan, makhluk yg frust ni dilecture free oleh nenek aku. ayat die lebeh kurang gini la: 'kami bkn xnak bg kete sbb sayangkan duit. mok (nenek) tahu abah byk duit, buleh bli kete utk mizah tp kami lebeh sayangkan mizah. duit tu boleh cari, tp mizah sorang jek. kalo jd pape nnt, sape yg nyesal?? kami jugak..' saat ni probability air mata jatuh = 0.987 tp seb bek aku smpat cover, pandang ke tmpat laen (walhal mase tuh abah aku pon dh notice muka nk nanges yg cam ayam lemau tuh).

sayang sgt mereka kt aku.. bahagia kan bile rase disayangi. aku sememangnye bahagia! walaupon ade sorang hamba Allah ni claims aku garang sgt smpai xde laki nk mendekat ngan aku, aku tetap bahagia. i live my own life, so should you! i have lotsss of powerpuff girlfrens. do u? no kan?? stakat ade sorang boyfren tp sket kawan, bahagia sgt ke?? bangga?? nk menunjuk ngan aku? huh!! smpai mati aku igt.. u messed up with wrong girl la.. tentibe emo plak. tutup cite!

berbalik ngan cite asal. ni sbenarnye kete abah aku.. die beli tahun 2001 lg, mase waja mule2 kuar dulu.. dh lame kan, so mungkin abah aku dh bosan drive waja, sbb tu pass kt aku. kidding3! duet kete sume dh abes bayar, so slamat la aku, xyah sambung bayar.. aikk, td kate abah syg sgt, nk kene bayar gak ke??

pelik? x perlu.. abah aku mmg mcm tu. die x manjakan anak2 dgn harta dunia.. nak pape beli sndirik! jgn harap la tunjuk2 then abah bayar. tak akan! i mean kt sini, benda2 spt kehendak, bkn keperluan.. kalo keperluan mmg la abah yg bayarkan.. spt henset aku yg dulu berharga seribu lebeh tu, aku yg bayar.. bwat lesen pon fully sponsored by mara taw (aku yg bayar la mksudnye). b4 this, abah nk bli kete 2nd hand jek kt aku, tp aku jgk yg kene bayar.. fuhh~ seb bek x jd beli kete 2nd hand tuh.. kalo x, sengket beta sepanjang tahun. huk3 T_T


thanks abah, ajar kami x bermewah sgt.. at least, mizah taw cane rase susahnye nk dptkan somethg yg kite nk... bak kate pepatah, rezeki x dtg bergolek (erkk.. ye ke? cam pelek je bunyinye.. pape jelah~) dan tu jgk bwat mizah sedar x sume manusia ni bertuah, boleh dpt ape yg diorang nk.. bersyukur dgn ape yg ade, hidup bersederhana.. love u abah!! mmmmuuuuaaaaahhhhhxxxxxxxxxx~ :x

1st day aku bwk kete ni, aku rasmikan dgn terlanggar somethg kt tmpat parking. cane nk describe ye?? kan kt tmpat parking tuh mcm ade penghadang (konon2nye limit parking la.. utk tayar depan. ade kan??) over terkedepan and then boooomm!! TER ok, TER.. x pandai bajet lg nk parking kete. tp x terok pon. hmm.. somethg aku realized, dat bumper (bumper ke namenye) cam terluka sket.. tp aku x sure, mmg mcm tu ke sbb aku langgar benda alah tuh.. nnt blk clarify ngan abah.. huk3

oh ye, some of my frens said that x nmpak driver bile aku bawak kete tuh. fine! aku kecik, kete besar. then aku kate, bkn salah aku sbb kecik tp salah kete sbb besar.. bole ke gitu?? haha.. pape jelah~ kt UTP ni, masalah parking amat crucial. disadvantage for me yg x reti parking sisi.. kete dh la besar, space antara 2 kete tu muat2 je masuk. x brani la aku, laen kali la blaja ngan eQin n wanie.. hehe. ade la 2-3 kali aku pusing2 villages ni nk cari parking but end up park kt v4, kt tmpat tapak convo tuh. gilerr jauh.. sabo jela!

oh ye, alang2 dh ade kete ni, rajen la sket gi teraweh. hehe. erk don't get me wrong ok, bkn nk menunjuk-nunjuk rajen g teraweh pon.. tp nk cite bahawa abah aku pon dpt saham gak, bg kete ni kat aku yg memanfaatkannya utk benda2 yg baek.. insyaAllah..

hmm.. ade sorang membe aku tuh, bile taw aku nk bwk kete, cpt2 chop nk blk raye ngan aku.. walhal mase tuh aku x bgtaw pon kt die yg aku nk bwk kete.. ade la tuh, angin bertiup kencang menyampaikan berita.. x kesah la kan, x jauh mane pon umah die ngan umah aku. tp aku rase agak kepelikan la kan, tentibe jek msg aku kate nk balik skali. die xtaw ke masih tergiang-ngiang kt telinga aku ni ape yg die ckp pasal xde laki brani dekat ngan aku sbb garang sgt??? die igt aku x taw kot.. aku ade informer ok, so next time beware! aku reply aku xtaw lg, kalo ade backup driver, aku blk la ngan kete.. kalo x, blk ngan bus jek.. tp cam sayang jek nk tinggal kete kt sini, 10 hari tu cuti..

then mase aku duk cari2 backup driver tuh die push aku.. bukan tolak ok.. die kate x konfiden kalo adik aku bwk kete (sbb aku blk ngan adik aku, so mase kt jalan berbukit bukau tuh aku pass la stereng kt adik aku, sbb adik aku lebeh cekap) sbb die xde lesen. fine! aku taw adik aku xde lesen, sbb tu la aku cari backup driver. pastu bole plak die kate: balik raye ni ramai org, kalo kite x langgar org pon org yg langgar kite' fine, aku taw die risaukan keselamatan kami tp bole x guna ayat yg lebeh elok? yg x perlu gune word 'langgar'.. abah aku cukup pantang dgn dat word, so aku pon mesti la ikot abah aku kan.. same2 berpantang..

kpd mereka yg dh taw kisah sebenar, xyah bace la part pasal membe tuh, kang terkategori sbg mengumpat plak.. dh la bulan pose ni.. bg yg xtaw, bole bace sbb aku x mention name kan, n korang pon x taw sape dat membe.. tp honestly, aku bkn nk mengumpat.. nk meluahkan jek. mungkin bole jd ikhtibar bwat korang, jgn ikot perangai mcm dat membe tu..

sebenarnye, bile bawak kete ni.. aku rase maken x best. bukannye ape, dulu2 aku slalu tumpang dat membe g klas ngan moto die tp skang aku g klas ngan kete x ajak pon die.. aku rase sedih aku terpaksa bertindak mcm ni.. xde orang pakse aku supaya x ajak die tp my lips just can't bcoz i know my heart won't agree ngan ajakan itu. tp sbg manusia berhati dan berperut, aku rase tindakan aku tu x bagus. not nice omputis kato.. tp aku xnak hati aku membengkak lg.. cukuplah. biarkan jd sejarah sume kenangan x best itu.. i'm sorriiii~! and i won't turn back. aku harap tindakan aku ni x tergolong dlm golongan org2 yg dimurkai Allah, sbb seolah-olah memutuskan silaturrahim sesama insan. aku xde niat sebegitu tp aku tersepit. tp kami masih kawan, walau x seperti dulu. i can't be the one i used to be bcoz i've made a promised to go on, and never turn back.

makkk aiii~~ dh lenguh jari-jemari beta. better stop now. jari2 ni masih diperlukan utk assignment rxn and sepro.. oh ye, nx entry pasal me as a cook plak.. bole?? hehe

You Might Also Like

3 komen

  1. makkk aiii..or in english:mmyyy mothhherrrr...hahaha

    panjangnye entry.and comment pon deserve panjang jugak la kn..hehe

    1.iye2.. i know dia dah tukar kete.well babe..he's my sweet-sweet of cos la im aware of that.

    2.first passsenger??? wah2..indirectly the promise we made fufilled lah ye kn as u always said b4 to make as ur 1st passenger. so now my turn la plak ek.tp babe..ajar la how shud i console my daddy like u did.bole la..hik3

    3.the best part is the co-driver.hmmphh.. i nk beraye kt kelantan kalo "dia" jd co-driver u. i x kire.bole la bole la bole...
    astagaaa... i was in love with his bestie and yet nk menggatal ngan dia lak.ape la ai ni..nways..x pe la kn..bkn slaloo.hehe

    4. u as a cook?haiiiishhhh..must be kidding.elo cik kak..bkn goreng cucur pon hangus kah??haha..but if u do cook,plis call out my name kuat2 and ask me to eat also.understand? =p

    5.just forget the past. i dont want u to get hurt like before k.

    6.....and waht happened to last year's resolution. alaa about getting bf. i decide to extent the time la darl. till grad. but by the time i grad, a man who is standing with 180 cm heigh,good looking for tatapan my eyes only and of cos he's an engineer also should be stand right beside me for pictures2 session. and yeah.. i will wear baju kurung yg bersulam warna maroon with tudung corak abstrak yg ade warne maroon jugak and he'll definitely with suit lah kan.but for a reminder in advance,his tie will surely my pick.hahaa..

    so now im making another entry right hiya. but so what kn darling as long as we know who we are. =)))

    selamat berbuka.

    and yeah...dah setahun berlalu since the makan2 besar yg only for 2 of us two.what a day!!!!thnx to mr pizza and da gang.

    ReplyDelete
  2. walawehhh.. mizah ade kereta!! jelesnye jelesnye!!! aku nak jugak kereta..tapi x de duit nak beli...eventho we can get car as cheap as 1800++... tapi still xde duit for the maintainance etc etc. kalau kereta tu rosak ke ape.. hurmmm...jelessss... gue dah x larat nak tebalkan muka call bebudak lelaki yang ade kereta ajak pegi walmart eventho time tu dorang tanak pergi kan.....

    serious i jeles u!

    ReplyDelete
  3. syazana: hmmm... nite walk best! hihi (gelak comel)

    liyana: hihi.. xyah la jeles. ur time will come.. just wait ok ;)

    ReplyDelete