Perlu ke?

i should do this quickly. ya, QUICK!

i have record the history yesterday (ape kene laa translet bm stret?? ngokngek betoll la! haha). ok, smalam aku catat sejarah. bukan daki gunung everest pon. rentas 7 lautan pon bukan. menyelam smpai ke dasar segi tiga bermuda pon bukan. (kate QUICK tp awal2 dah melalut.. hishhh!)

rekod tu adalah.. jeng3~ seharian berada di irc (information resource centre aka library). taw x semalam hari ape? sunday beb, sunday~ haha. sepanjang weekdays bertapa je study kt bilik tp bile ari ahad bole plak gi irc.. kui3. sonok gak laa gi irc, sbb dh lame giler x pegi irc.. since 1st year dh stat x pegi (i mean utk berstudy week kt sana n buat bilik mcm hotel).. mase foundation aku suke wat bilik aku mcm hotel mase study week. sanggup pegi irc yg jauhnye beribu batu by feet. siang malam plak tuh. wah3~ i was so rajen back then kan..

hmm, dan mereka tercari-cari aku bile dh seharian aku menghilang.. aku x bgtaw sesape pon nk gi irc sbb: 1) rumet aku sdg tido 2) bt keputusan nk gi irc tibe2 jek, ikut syazana and saey 3) i was so ravenous smpai lupe nk ketok pintu blk dpn n inform and 4) tu je.. kui3

and ptg tuh, aku n syazana pegi mkn kt sabila. mase balik tuh ade makcik gad kt pondok gad tuh suh aku berenti (biasela kan, nk check kad matrik+sticker). kami pon tunjuk la kad matrik apabila diarah berbuat demikian. and, tibe2 dgr suara makcik tuh berkata: 'dik, ok ke bwk kete kusi dpn sgt? x rase sempit ke?' (soklan yg agak kurang asam la kann.. patut ke tanye gitu?? hukk3) then aku jawab la: 'kaki x sampai la makcik, sbb tu kusi ni ke dpn.. tp ok la, x rase sempit pon. selesa jek~!' (smbil senyum sengih) taw la aku comel, tp xpayah la tanye soklan gitu, mencabar kewibawaan aku sbg pemandu yg berhemah. aduss~!

aku bknnye gian sgt nk menaep tp tu la.. bila kt blk tangan ni gatal je, asek nk belayar jek! aku bgn pg nk study, esok 1st paper.. tp tibe2 kebulur. ravenous sungguh. (bkn tibe2 sbenanye, mmg tebiat aku bgn pg mesti rasa lapar. kalo bgn tgh hari pon lapa jgk.. mmg slalu lapa lah, sbb lapa tu kan hobi.. kui3). then aku decide utk gi beli food kt cafe v3. pakai sweater n jeans. pakai tudung lalu berjalan kuar blk ke cafe. otw aku call mak aku. bile mak aku angkat je phone, aku ckp: 'ma, lapaaaaaa~' mak aku gelak2 smbil ckp: 'ya Allah bdk ni, pg2 dh lapa..'

sonok. pg2 dh dgr suara ma. (tibe2 rase cam sayu+hiba+rindu) henset aku tu mmg nk kene baling aku rasa. erkkk. baling bateri je pon ok kot, henset elok lg.. bole plak bateri aku tuh jd kembung cam bunting 9 bulan.. (hiperbola je tuh). nk bkak cover henset (housing) pon susah, bertungkus-lumus aku ngan tikah (rumet) aku mencungkil nk bkk, nk tgk kekembungan bateri tu.. (mmg sah bunting 9 bulan bateri tuh) saket ati betol bile aku nk anta msg ptg smalam, henset tibe2 off. pastuh nk on dh x bole dah. langsung! bile charge je bole on. ape kess? huh! time2 ni laaa nk bt hal. seb bek eQin ade henset lebih, bg aku pinjam 1. (aku call ma aku td gune henset eQin la.. apekess promot henset eQin?? haha)

oklah. kedengaran past year exam paper memanggil-manggil aku.. korang dgr x? hehe

You Might Also Like

1 komen