hati batu

kadang-kadang aku harap sekeping hati aku ni diperbuat daripada batu.
kenapa cik adek manis??
sebab:
1. supaya aku tak rasa sakitnya hati apabila dikecewakan.
2. supaya aku tak rasa sakitnya hati apabila aku perlukan seseorang tapi tak de sape-sape kat situ.
3. supaya aku tak rasa sakitnya hati apabila mengenangkan perkara-perkara yang aku tak mahu ingat.
4. supaya aku tak rasa sakitnya hati apabila berasakan diri ini seolah-olah tidak diperlukan.
5. supaya aku tak rasa sakitnya hati apabila berasakan diri ini tidak dihargai.
6. supaya aku tak rasa sakitnya hati apabila sakit hati.
7. supaya aku tak rasa sakitnya hati apabila aku sakitkan hati orang.
8. supaya aku tak rasa sakitnya hati apabila ada perkara yang memaksa aku ingat balik benda-benda yang aku tak nak ingat sepenuhnya.

kadang-kadang aku harap aku lupa ingatan pada sesetengah perkara.

tapi apakan daya, aku bukan lah batu. bukan juga 'supik gelenya'.

sejujur-jujurnya, aku bersyukur dengan setiap kejadian yang berlaku sebab ia mengajar aku untuk menjadi matang. mengenal dunia sebenar. itulah realiti, aku tak boleh lari. dan aku tak berniat pun untuk lari dari realiti. aku sedang berdepan dgn realiti. harap-harap aku kuat.

You Might Also Like

7 komen

  1. kenape cik mizah oi. relax la.. hehe. asik sedih je. cube happy sket~

    ReplyDelete
  2. farhazoela: biasalah hidup, ade suke ade duka.. hihi. lame x jumpe ko, sbb tu sedih jek.. ;)

    ReplyDelete
  3. hidup tanpa mslah, xde kaler laaa... tacing ni sbhgian dr warna yg warnikan hdup kite(pe aku merepek ni,uiks)

    ReplyDelete
  4. fetty - heeee. okai. tp kdg2 sedih xpe kan.. ;)
    bihah - maksud sampai. sgt betol! ;)

    ReplyDelete
  5. oh..betul betul betull..
    hikmah.pasti ade hikmah nt..

    ;D

    ReplyDelete