Aku seorang loser T______T

Oh, aku menyampah dengan keloseran aku. Aaaaaaaa... xleh terima kenyataan aku seorang loser T_________T



Aku akan jadi seorang yang loser apabila aku bosan tahap dewa-dewi pada hujung minggu yang tidak produktif T_________T. Serius sedih gila jadi loser pada hujung minggu tatkala housemates nyenyak tido tak hiraukan aku yang kebosanan T_______T.



Padahal pada hujung minggu lah perlu All-Out buat aktiviti-aktiviti menyihatkan tubuh badan serta perasaan ^______^



Aku lebih merasakan keloseran apabila aku tiba-tiba hilang skill yang pernah menjadi kebanggaan aku suatu ketika dahulu. My o my, memang loser habeslah i tell you!



Now i tell you, dulu i terer mengayam ketupat taw~ dulu-dulu masa kat Gerik (of course lah i mean MRSM Gerik) i joined scouts. I was a scout member back then; yang



1. reti marching sampai buat orang yang tengok rasa kagum lalu berjaya influence junior utk join scout,

2. reti pasang khemah dan tolong budak2 Puteri Islam pasangkan khemah mereka sekali masa perkhemahan badan beruniform di Lata Lawin,

3. reti buat pagar buluh dalam hujan bersama Nabihah Mazlan untuk melindungi khemah dari ancaman yang tidak diingini, (Ni kalau Nabihah tak ingat tak tahulah aku nak kata apa.. what say u Nabihah?)

4. reti hidupkan api untuk masak-masak dan buat unggun api utk menghalau nyamuk yang buas menghisap darah orang manis seperti aku

5. reti masak masakan rimba seperti masak telur dalam tanah yang di atasnya ada bara yang digunakan untuk masak nasi dalam buluh (mind you, bukan lemang, OK)

6. reti panjat-panjat dan daki gunung-gunung serta bukit-bukau tanpa sedikit pon perasaan takut kat pacat

7. reti buat perabot seperti meja dan kerusi dengan menggunakan buluh dan tali guni jek

8. reti buat kraftangan anyaman seperti mengayam ketupat dengan penuh kesenian

9. reti tido dalam khemah dengan nyenyaknya sebab badan penat buat semua benda-benda yang dinyatakan di atas

10. reti tak mandi sampai 2-3 hari sebab kena siapkan sume benda yang dinyatakan di atas untuk memuaskan hati Ustaz Rahim dan penasihat-penasihat scout yang lain untuk dapat nombor satu dalam jambori scout MRSM Se-Malaysia.. dan of course lah untuk memuaskan hati sendiri juga apabila berjaya memenangi beberapa pertandingan yang dianjurkan semasa jambori di MRSM Lenggong pada 2002 tersebut.



Korang, i miss you all taw~ Nak camping Nak camping! Nak buat sume benda yg i used to do dgn terer pada suatu ketika dulu... T_____T



Last Saturday, i tried to anyam ketupat as my housemate cik ja sedang sembangat nak buat deco utk pertandingan deco hari raya kat tempat dia intern. It was my second try after almost 7 years i left scout and those things i used to do wholeheartedly.


The 1st try was during Cheme Jan06 Dinner Raya. Menggigil i tell you masa tgh bertungkus-lumus cuba menganyam ketupat kat depan warga Cheme Jan06 sekalian.. Aku ingatkan tak jadi ketupat sebab aku gabra masa tuh, rupa-rupanya aku dah hilang skill T_________T





Kerangka ketupat yang belum dikemaskan





Selepas dikemaskan. Takde rupa ketupat langsung!

I gave up. Sedih taw, terpaksa give up T____T setelah bertungkus-lumus dari pagi ke petang (3-4 jam jugaklah)


Pelik kan, anyam ketupat depan laptop. Takde peliknye pon, aku siap search kat Youtube lagi video cara-cara mengayam ketupat step by step. Sangat sedih, dah banyak kali try tapi tak dapat-dapat even dengan bantuan dari youtube. Hampaassss!

Aku seorang loser sampai sekarang -tak kawen kawen lagi- eh, silap.. sampai sekarang tak reti-reti anyam ketupat sampai buat aku give up T_________T Lagi loser bila skill tu dah hilang T________T

Wah, banyak sungguh icon T___________T ini agak annoying jugaklah kannnn T____T Hihihi :P

You Might Also Like

2 komen

  1. lasak juge kamu mse zaman skulah...skg ni da gurlish la plak..hik3...(ganaz tu still ade gak sket2..lom ilang..ngeee)Papep0n, bgs Geng!kecik2 pon byk kelebihan kn?xgitu?huhu...=p

    pasal ketupat,sian ke ye...saksi kat tmpt kejadian dri awal potong riben smpai riben dletakkn atas laptop...sayer!hehe
    (sapep0n y bca entry ni,jgn aggap die cepat give up...die sgt tabah!lame tuuuuuuuuu....smpai abes da sehari dlm wikend die tu dok wat ketupat saje..hehe..=)..)

    ReplyDelete
  2. comel ah nama ko seGeng, secomel orangnye. hahaha.

    yup, dulu laen skang laen. eceh. malu ah kt seGeng anyam ketupat tak jd2. hukhukhuk :(

    aku akan carik org yg pandai anyam ketupat suh ajar aku smpai aku pandai anyam. tak kira tak kira! haha

    ReplyDelete