Monday oh monday

Today is Monday or Kelantanese call it as Isna dan orang-orang Melayu yang lain like me panggil hari ini sebagai hari Isnin. Aura rindu tanah tumpah darah mula dirasai.. nak balik kampung nak tidur dengan mak! dan juga makan mom's cooking sampai gemokk. tapi takpe, since aku pon bole masak sedap-sedap, aku masih tabah mengumpul rindu di bumi Paka yang sungguh permai ini..


Sekadar gambar hiasan



Yup, i know sudah agak lama i tak upload pictures yang comel-comel ke dalam ini blog. I agak terkebelakang kalau bab-bab yang involve teknologi canggih-manggih seperti ini. Apakan daya, i kan rabun IT tp harus diingati ye kawan-kawan, i takdelah sampai buta IT, tak nampak sikit-sikit jek itu yang jadi rabun.. nama pon student UTP, Universiti Teknologi PETRONAS you~ kalau buta IT memang layak kena sekeh aku neh T_____T

I sebenarnya kekurangan gambar yang comel. Mind you, bukan sebab i tak comel OK! Eh eh, bulan puasa tak baik menimbulkan aura riak T____T


Aku bukanlah cameramaniac seperti rakan-rakan serumah yang lain. Mereka lebih comel dalam gambar, aku lebih comel di luar gambar.. keskeskes :D That's why i tak heran sangat dengan camera.. you know what, my housemates sume macam orang kena sawan bila nampak camera, lagi2 kalau diorang yang difokus pada lensa kamera itu. I tak faham taw apa kena dengan diorang neh *gila kamera*. Housemates sila sekeh aku T____T sekarang!


1. Today is Monday.
2. Today is Nuzul al-Quran public holiday in Terengganu.
Monday is Nuzul al-Quran public holiday in Terengganu (and some other states, of course)

So today we went to Kuantan untuk shopping raya, yeay! Perlu boldkan, kau ingat Kuantan tu dekat macam Mesra Mall kat Kerteh yang bole dikunjungi pada bila-bila masa yang disukai? Merentasi sempadan dua negeri taw~ Terengganu-Pahang. Jauh tuuuu...

Destinasi shopping raya kali ini ialah Berjaya Megamall. Mega beb, MEGA! Tapi we all agak frust sebab satu sen pun tak dibelanjakan di Berjaya Megamall tersebut. Nama je MEGA tapi apsal tak berjaya menarek keluar duit dari purse aku, even RM1? Mana ade duit syiling satu sen dah sekarang neh Shopping raya yang fail. *Sigh*

Aku masih terkenangkan wedges yang sangat cantik yang harganya pun sangat cantik (memang sepadan rupa paras dan harga) yang aku tengok dekat PARKSON Kota Bharu. Wah, KB pon dah ada PARKSON ye sekarang, sangat maju i tell you~ Tapi silap satu jek masa tu aku takde duit.. Frust gellls i tell you.. Tapi naseb baek jgk xde duit masa tuh, kalau tak... (dot dot dot)

PARKSON yang buat KB jadi huru-hara





Banyak kenderaan yang berpusu-pusu menuju PARKSON yang baru dibuka




Memang huru-hara jadinya KB dengan asakan kenderaan yang melemaskan pandangan



Tapi setiap masa terbayang-bayang wedges yang menawan itu, how come? Nanti sebaik kaki berpijak di bumi Kota Bharu apabila pulang untuk beraya bersama orang-orang kampung, the first thing to do will be serbu the PARKSON sampai terbeli wedges yang diidam-idam itu.. tak sabar, i tell you~ (harap-harap size 4 masih available pada hari itu dan the most important thing, purse penuh dengan RM)


Apakah perasaan anda apabila anda tengah sembangat menunggu kawan anda masak untuk berbuka (bukan turn anda masak pada hari tersebut), tiba-tiba berlaku kejadian yang tidak disangka-sangka yang membuatkan seisi rumah frust menonggeng?


Jeng jeng jeng


Gas abesss i tell you~ penat taw excited tiba-tiba tak jadi tengok kawan masak padahal masa tuh sume bahan-bahan dah tersedia, tunggu masa nak humban dalam periuk jek. *Grrrrr*. Naseb baek bukan turn aku masak, kalau tak seminggu aku mogok taknak masak. Hahaha. Suka cipta alasan kannnn :P Tapi cam kesian gak kalau aku mogok, kang nanti ada yang rindu susah pulak kannn.. keskeskes. Apsal anda sungguh bajet? Oh, Plisss lah!


Oh, kipas stand yang comel kat bilik aku sudah selamat dibersihkan oleh rumet yang sungguh manis, menjadikan kipas stand itu kelihatan sungguh berkilau lagi berseri-seri membuatkan aku suka berada di dalam bilik yang comel ini sampai tak nak keluar ikut bergossip bersama housemates yang membahagiakan. Dah takde ayat yg lagi panjang ke? Pssst. Psssst.. Kipas bilik korang bila nak berkilau lagi berseri-seri macam kipas ktorang neh?


Dah malas nak panjangkan entry. Selamat malam semua!

You Might Also Like

1 komen

  1. terus ade orang cuci kipas lepas baca entri ni. bersungguh-sungguh i tell you~

    ReplyDelete