Twenty Eleven

Thank you Allah for twenty ten. Alhamdulillah, saya sampai ke sini hari ini dengan rahmat dan redha-Nya. Sangat banyak rahmat Allah, tak terkira dan saya bersyukur untuk itu.


Welcome twenty eleven, praying for the best. Yet the best is to come; have faith! I believe :) :)

Azam tahun baru:

1. Berhenti jadi budak HOT
Hot sangat tidak cool. Jom jadi cool! Haha :P Abah tak suka saya jadi budak hot, jadi Abah minta saya belajar jadi orang dewasa cool. Saya anak Abah, harus obedient. Abah kata tak apa, slow-slow sebab Abah pun hot, no wonder lah saya juga hot sebab gen hot Abah saya warisi. Walaupun Abah hot, Abah sangat wise. Sebab Abah orang dewasa. Saya kan masih budak-budak, baru belajar nak jadi dewasa, tak hairanlah selalu kepanasan. Haha :P Selepas ini, seiring dengan meningkatnya usia saya menjadi orang dewasa, saya perlu jadi dewasa; cool dan wise. Saya bakal seorang dewasa, yeah!
 
Nota: Mana-mana perkataan HOT/Hot/hot yang dijumpai dalam gewmiza merujuk kepada emosi semata-mata. I know where I stand, tak payah risau (Haha :P)

2. I want Money. Money. Money. Moneeeeyyyyy! 
Maaf, saya perlu jadi materialistik sebab it seems realistik. Bukankah begitu? Minyak naik harga, semua barang naik harga derr. Takde duit macam mana nak hidup? Saya nak duit. Saya kena cari duit! Ya ya ya I know, Money bukanlah segala-galanya tapi, money move us (people). Tak setuju? OK, tak apa tak payah bahas i malas layan. Haha :P

3. Bekerja. 
Tapi duit lagi penting. Kalau tak kerja tapi dapat duit sangat best. (Haha :P). Tapi saya mahu kerja sebab saya ada cita-cita. Ya lah, cita-cita saya engineer, haruslah bekerja sebagai engineer. Kalau nak jadi manager atau ceo pun boleh, tapi bukankah itu juga satu pekerjaan? Pokoknya bekerja.

Saya nak kerja bukan sebab money alasan utama, tapi sebab cita-cita. Saya nak buat perkara/benda yang saya suka, yang saya in love with (insyaallah). Tak mahu lah spend the rest of my life loving you buat benda yang saya tak suka, tak ada passion with. Borringgg. Haha :P Lepas tu barulah datang isu money. Bukankah anda materialistik? Cik kak, sekarang tak boleh pilih kerja tahu? Tahu, tapi money bukanlah segalanya walaupun saya materialistik. Sikap materialistik belum cukup tebal dalam diri ini, maafkan saya. Haha :P

Cita-cita saya yang kedua selepas engineer adalah surirumah. Mind you, suri rumah pun bekerja. Penat OK jadi suri rumah. Kalau suri rumah yang ada orang gaji tolong kemas rumah tolong masak untuk suami dan anak-anak tu tak payah cerita lah, saya tak kagum pon walaupun anda kelihatan best. Haha :P Oh ya, saya tak rasa saya nak kawen awal walaupun saya ada bakat jadi suri rumah. 

Haih, panjang pulak menaip pasal  kerja. Ciri-ciri penganggur terserlah di situ. Ya Allah, murahkanlah rezeki hambaMu ini. Amiin :)

4. Azam tercapai
Saya berazam agar ketiga-tiga azam saya akan tercapai at the end of twenty eleven, insyaAllah. Kalau nak tahu, ini first time saya betul-betul pasang azam. Sebelum ni tak pernah ada azam yang spesifik, berazam secara general sahaja, macam tak ada azam pun ada. Haha :P

You Might Also Like

2 komen

  1. i suke ah "materialistic seems realistic"! haha
    mmg realistic. in facts, that is life nowadays! may bright future coming years ahead for both of us sayang! =)

    ReplyDelete
  2. yup, memang realistik babe. memang kena jadi materialistik. haha.

    yet the best is to come; have faith! good luck to us all. amiin.. :)

    ReplyDelete