Sweet(er) | Pakar Cantik

Thursday, August 7, 2014

Sweet(er)

Salam all.

It's been ages since my last post.

Aaahh why everytime I want to write I cannot write?

Writer's block, perhaps.

***

Menulis perkataan perhaps mengingatkan aku pada lagu Perhaps yang Yuna nyanyi (versi Yuna, penyanyi asal aku tak tahu). Aku suka lagu tu tapi aku tak reti nyanyi. Aku lagi suka dengar Yuna nyanyi dari dengar aku sendiri nyanyi. Entahlah; mungkin sebab Yuna tu penyanyi dan aku pula hanyalah seorang estimator. Bagai langit dan bumi perbezaan kami. Macam enggang dengan merak, mana boleh terbang bersama. Eh merak boleh terbang ke?

Dah nak masuk setahun aku kat Pasir Gudang ni. Tak sangka aku boleh survive. Kalau kau dengar cerita aku pasal Pasir Gudang (dari suara aku sendiri), pasti kau kagum dengan aku. Ah tak payahlah kagum sangat, aku sendiri pon tak berapa nak kagum dengan diri sendiri.

Kau bayangkan, dalam masa 10 bulan ni, dah 6 kali aku pindah rumah. Kau kiralah sendiri purata berapa bulan aku tinggal di sesebuah rumah tu. Secara jujurnya, aku sangatlah tak suka hidup secara nomad (berpindah randah). Tapi, Tuhan lebih tahu. Mungkin, aku tidak sukakan sesuatu tapi ia baik bagi aku. Dan mungkin juga, aku sukakan sesuatu tapi ia tidak baik bagi aku. Tuhan tahu, sedangkan aku tidak.

Aku rasa, dalam hati aku sekarang penuh bunga. Sejak bila entah aku tertelan biji benih bunga. Tapi yang peliknya, bunga mekar dalam hati, bukan dalam perut. Ah peliklah.

Tak ke pelik, tanam bunga dalam hati? Mungkin juga, gara-gara b-complex yang aku makan 2 biji setiap hari tu. B-complex kan bersifat penenang, menenangkan fikiran lalu mendamaikan hati maka tumbuhlah bunga mekar mewangi.

Eh tulis perkataan mewangi mengingatkan aku pada lagu Akim Ahmad, Mewangi. Aku suka lagu ni. Ah, kenapa lagu mewangi yang semacam jiwang ni aku suka?

"Jadikan malamku lebih indah, jadikan siangku lebih terang, biarkan bungaku mewangi selamanya..."

Sejak akhir ini terasa suka pada bunga. Rasa macam nak tanam bunga je kat laman rumah ni. Nak bagi wangi je rumah ni (walaupun rumah sewa je). Petanda apakah ini? Bakal usahawan bunga berjaya agaknya.

Sudahlah, hentikan repekan ini.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...