Punca dan Cara Atasi Masalah Faraj Longgar dan Payudara Kendur Selepas Bersalin

Ramai wanita yang mengalami masalah faraj longgar dan kurang nafsu berahi terutama selepas bersalin, lebih-lebih lagi secara normal. Kita semua maklum, wanita dan hormon tak dapat dipisahkan. Apabila datang bulan, mengandung, bersalin dan menyusu, badan kita sangat dipengaruhi oleh hormon. Selepas bersalin, pertukaran hormon menyebabkan terjadinya beberapa perubahan ketara terhadap badan kita seperti faraj longgar dan payudara kendur.

faraj longgar punca suami hilang selera terhadap isteri



Punca Faraj Longgar dan Payudara Kendur Selepas Bersalin

Antara punca yang menyebabkan faraj atau vagina menjadi longgar dan payudara menjadi kendur selepas bersalin ialah:
  • Semasa mengandung - saiz pelvik wanita membesar untuk menyokong proses kelahiran bayi. Pembesaran ini akan turut memberi perubahan kepada lantai pelvik dan vagina wanita.
  • Semasa melahirkan anak - dinding vagina dan otot yang menyokongnya akan diregangkan. Dalam sesetengah kes, dinding vagina akan mengalami koyakan semasa proses bersalin. 
  • Selepas melahirkan anak - vagina akan kembali ke bentuk asal namun tidaklah 100% seperti anak dara. Sedikit sebanyak pasti rasa kelonggarannya. 
  • Kelahiran bayi yang berulang kali akan mengembangkan salur vagina dan menyebabkan kelonggaran vagina. Vagina longgar bukan masalah biasa bagi keintiman hubungan suami isteri. Ini masalah serius!
  • Bagi ibu menyusu pula, payudara kendur atau jatuh sangat merisaukan. Hormon menyusu akan mempengaruhi tahap keanjalan payudara. Makin lama makin kurang anjal. Suami pun makin lama makin kurang selera.
  • Ibu menyusu sering keletihan, kadang-kadang terpaksa korbankan keinginan suami. Sekali dua pelawaan ditolak mungkin OK, tapi kalau dah selalu?

Kita semua maklum, kedua-dua payudara dan faraj adalah aset penting wanita dalam hubungan intim suami isteri. Payudara kendur dan faraj longgar bukan lagi aset. Isteri yang sayangkan suami perlu cepat-cepat cari penyelesaian supaya dapat bahagiakan suami dan diri sendiri. Hubungan intim yang hambar boleh jadi penyebab keretakan rumah tangga. Kita semua tak nak ini berlaku, betul?

cara memulihkan hubungan intim suami isteri


Jadi, apakah cara untuk mengatasi masalah faraj longgar dan payudara kendur selepas bersalin?


Cara Atasi Masalah Faraj Longgar dan Payudara Kendur Selepas Bersalin

Seimbangkan Hormon

Masalah faraj longgar berlaku disebabkan paras hormon estrogen yang rendah dalam badan. Ini kemungkinan berlaku selepas seseorang wanita itu bersalin dan paras hormonnya masih tidak stabil. Payudara menjadi kendur selepas bersalin kerana perubahan bentuk badan dari sebelum mengandung, semasa mengandung dan selepas bersalin. Hormon yang merangsang pengeluaran susu juga menyebabkan perubahan bentuk payudara. Apabila tidak menyusukan bayi, hormon akan hentikan penghasilan susu maka payudara akan mula mengendur.

Stabilkan hormon dalam badan dengan mengambil GLA Complex Shaklee. 

Tingkatkan Kolagen

Ambil kolagen tambahan untuk menganjalkan payudara yang kendurTisu penyambung (connective tissue) mula kehilangan daya keanjalan atau kekuatan untuk memegang payudara pada posisi sepatutnya dan tisu kelenjar yang sepatutnya menjadikan payudara tegang dan cantik sudah mula lemah dan berkurangan selepas bersalin. 

Anjalkan semula payudara yang kendur dengan Shaklee Collagen Powder

Ambil Protein

Protein membantu untuk menggantikan sel-sel lama dengan yang baru. Apabila sel-sel baru terbentuk maka otot-otot yang terbina lebih sihat dan kuat untuk menyokong kembali payudara kita. Sebab itu ramai ibu-ibu menyusu yang minum ESP akan rasa breast semakin cantik dan tegang. 


Esp membantu menganjalkan isi, daging-daging di sekitar, dan di dalam faraj. Bonus tambahan yang puan-puan dapat juga ialah,  menganjalkan payudara dan pungung puan-puan, supaya puan-puan kelihatan seksi di mata suami.


Ambil Perapat

Alfalfa terkenal sebagai raja segala tumbuhan, jamu moden yang dijamin semulajadi dan selamat. Alfalfa ini berfungsi untuk mengetatkan faraj kesan nya lebih bagus dari kacip fatimah. kita semua tahu kacip fatimah bertujuan untuk mengetatkan faraj, untuk makluman puan-puan, Alfalfa ini lebih power daripada kacip fatimah

Testimoni

cara mengetatkan faraj longgar


cara memantapkan aset wanita

cara anjalkan payudara kendur


Order Sekarang!

Nak tahu lebih lanjut pasal cara atasi faraj longgar dan payudara kendur selepas bersalin


Hubungi Miza 0199363759 untuk order vitamin Shaklee dan konsultasi yang berkesan.

Jaminan Miza - cara makan yang betul dan servis tiptop untuk pelanggan Miza :)
Baca: Konsultasi Tip Top (Klik sini)


*****


Shaklee Independent Distributor
Nor Amizah Azid
SID 1237984 (Mohamed Afiq)
0199363759

Ingin menjana pendapatan bermodal rendah dengan Shaklee?

Sertai Miza dalam group rahsia Miza untuk mengetahui bagaimana Miza menjana pendapatan dari rumah. Bimbingan diberikan sehingga berjaya mencapai pendapatan yang diingini.

You Might Also Like

0 komen