Go 25!

A tag by Anis and Ain Roseli:


"Once you have been tagged,you are suppose to write a note, with 25 random thing, fact, habits or goal about you. At the end, choose 25 people to be tagged. You have to tag the person who tagged you. If I tag you, it's because I want to know more about you. Your cooperation is highly appreciated."


1. 
Amizah is my real name. Sounds familiar? Yes, very common kan gadis melayu bernama Mizah. Everywhere I go I meet Mizah - Gerik, Pengkalan Chepa, Tronoh, Lenggong. 
How frustrating -_____- How unspecial my name is T______T


2.
Gewess is a nickname given by Herniza and her roomate Ain during our foundation days at UTP (credit to them. clap clap clap!). Gewess is a plural of gewe, a well-known Kelantanese word. If you're not aware of gewe, it means  kekasih or simply said as bf/gf.   


3.
But, why gewess? At that time, we (Herniza, Ain, Muhibbah and me) were discussing about Physics I lab report & tutorial. Since we come from different places, we would like to know other's language. What Johorian (or Javanese) call that and what Kelantanese call that. To make it short, Herniza asked "Orang Kelantan panggil kekasih apa?" Then Muhibbah answered "Gewe". I added "Kalau ramai kekasih, kita panggil gewes, plural kena tambah s kat blakang :P" Since then, they call me gewes. 


4.
I prefer gewes with double s, gewess double plural KAHKAHKAH ;P


5.
gewmiza is a combination of gewess and amizah. When i wanted to create a google account, I was thinking hard for an exotic email (cheewaahh!). Since Amizah/Mizah/Miza is very common, I needed something rare for my email address - unique and special :P Then comes gewmiza. Exotic isn't it? :P


6. 
I prefer writing gewmiza with all small letters compared to Gewmiza or GEWMIZA. It's kinda disgusting for me to write/type/see g in capital letter. Weird huh?


7.
When I was young, I never dreamed of becoming an engineer. Every time teacher/someone asked about my ambition, my only answer would be a doctor.


8. 
Then why did I apply for UTP? Chemical Engineering is no easy course. My cousin who was doing Mechanical Engineering (UTP) was very impressed with me (applying for CE). At that time I was a bit shaky. However, I have faith in HIM. I follow my heart because I know HE knows BEST :)


9.
I never been on a plane until last week :P (KBR - KUL; 22 January 2011; 1915)


10.
I went to FSTEP interview last tuesday. (That explain no.8 :P Tak sangka, naik plane macam naek bas je. I thought ada special effect ke hapa. Haha JAKUN :P) Oh, interview dia macam tough la jugak. Kena pass semua proficiency tests baru boleh proceed dengan face-to-face interview. Dan soalan-soalan interview boleh tahan membunuh jugak lah.


11. 
I belum pernah naik kereta api. (Tapi LRT komuter tu pernah la. haha :P) Mak I selalu cakap dia selalu naik kereta api pergi Jerantut masa dia kecik-kecik. Masa I kecik-kecik dulu I pergi Jerantut naik kereta je, tapi Abah la yang drive. Tak faham kenapa Mak I tak mahu naik kereta api masa I kecik-kecik pergi Jerantut. Kalau tak, confirm I dah pernah naik kereta api. Haha :P


12.
I kurang suka makan kat kedai. Sebab mak I masak laaaagi sedap. Kalau I masak pon sedap jugaaa. Tapi I malas kurang suka masak; itu masalah. HAHA :P


13.
I sebenarnya suka bercakap (dalam hati). I tak boleh lah kalau sesaat tak cakap (dalam hati), mesti I rasa macam dunia ni berhenti. I ni becok jugak sebenarnya, walaupun hanya dalam hati :P


14.
I seorang yang girly. Dah namanya perempuan kann.


15.
My other name is Cinderella; guess why..?


16.
I hate shopping kasut. To be precise, COVERED shoes. No size. Very very very hard to find one. Sobbsss. Kalau jumpa pun, bukan fit sangat dengan kaki.. mesti longgar jugak. Sobsss lagik!


17.
Dulu-dulu I suka pakai kasut tinggi-tinggi seperti high heels or wedges. Memang feeling habeslah pakai mereka. Tapi sayang, kaki merana.


18.
Now I prefer flat or selipar jepun. Err, I mean selipar jepun yang cantik seperti Ipanema. 


19.
I sangat suka berbaju kurung dengan my favorite shoes:






20.
I macam minat menjahit. I pernah berimpian nak bukak butik. Waaah, butik you!


21.
I jugak minat baking. I jugak pernah berimpian nak bukak kedai kek atau orang putis kata bakery. Sepanjang 5 tahun belajar di UTP I sempat bake 2 bijik kek untuk kawan-kawan terchenta. Itupun dah final semester, sebab baru beli perkakas memasak. Hehe :)


22. 
Tapi I jugak suka DE (Design Engineering). Seriously, I am praying for that post (Design Engineer) at my former work place. Err, I mean my internship :P


23.
Lagi 2 bulan (lebih kurang) saya akan berusia 23 tahun. Dah beberapa tahun birthday I tak dicelebrate. Harap-harap tahun ini birthday I disambut dengan penuh gilang-gemilang. Waaah, berangan!


24.
I ada wishlist yang saaaaaangat panjang. Tapi duit yang ada saaaaangat singkat (limited). I nak beli rantai emas (rantai leher atau rantai tangan - gelang yang macam rantai). I nak beli dengan duit sendiri, tapi kalau ada orang nak bagi apa salahnya I terima kan? :P


25.
Eh, dah 25 ke..? I baaaanyak lagi nak tulis ni.. Inilah bukti I suka cakap dalam hati :P


Errr. I tag semua kawan blogger ;)




P/S: Thanks Anis dan Ain, bagi modal update blog ;)

You Might Also Like

3 komen

  1. eh cinderella, kaki size bape? hehe

    ReplyDelete
  2. suka #2 and #3. memorable sweet old days. *sekarang young days* =P

    ReplyDelete
  3. @naddy: biasanya selipar@heels@wedges pakai size 4. tapi kalau covered shoes, size 4 masih besar. agaknya size 3 la kot kalau nk beli kasut. susah gila nak carik! huhu

    @ain: yup. sangat sweet. siap boleh ingat dialog lagi tuuu. hehe. *because we're young at heart* :D

    ReplyDelete