Parut Jerawat Berlubang di Muka, Apakah Punca dan Cara Mengatasinya? | Pakar Cantik

Thursday, January 19, 2017

Parut Jerawat Berlubang di Muka, Apakah Punca dan Cara Mengatasinya?

Assalamu'alaikum w.r.t

Teringin nak kulit flawless macam artis tapi apakan daya, kulit muka jenis senang naik jerawat.
Biasalah, masih muda remaja hormon masih belum stabil dan kita sentiasa aktif dengan aktiviti harian.
Hormon yang tidak stabil akan menyebabkan kilang minyak kulit kita menjadi terlalu aktif.
Bila kita aktif, kulit kita juga aktif mengeluarkan minyak berlebihan yang menyebabkan jerawat timbul.

Baca:
Punca Jerawat Dan Cara Atasinya Dengan Berkesan
Cara Hilangkan Jerawat Dengan Berkesan

Punca Parut Jerawat Berlubang

Bila dah selalu naik jerawat, geram je nak picit-picit biar cepat hilang jerawat.
Anda ingat bila picit jerawat tu jerawat akan hilang.
Memanglah hilang, sekejap je lah tapi.
Nanti esok-esok naik balik.

Anda mungkin terlupa bila anda picit jerawat tu, bakteria penyebab jerawat akan tersebar ke tempat lain.
Dari ada satu jerawat di pipi kanan, jerawat mula tumbuh di pipi kiri.
Dari sebelah muka dah jadi seluruh muka.
Lama-lama penuh jerawat kat muka.

Bila dah selalu picit jerawat, bekas jerawat tu jadi kehitam-hitaman.
Lama-lama jadi parut jerawat.
Ada parut hitam je, ada jugak parut berlubang.
Kalau tak segera dirawat, boleh menyebabkan jeragat pula.

Cara atasi masalah parut jerawat berlubang dengan cepat


Cara Atasi Masalah Parut Jerawat Berlubang di Muka Dengan Vitamin Semulajadi

1. ESP Protein Yang Cukup Dengan Semua Asid Amino


  • Kita semua tahu badan kita terdiri dari berjuta-juta sel
  • Setiap sel ni dibina daripada protein
  • Parut terjadi apabila sel di bahagian tersebut mati dan menjadi kehitam-hitaman
  • Untuk menghilangkan kesan parut, kulit kita perlu menghasilkan sel baru yang lebih sihat
  • Protein yang cukup dengan semua asid amino yang diperlukan oleh tubuh akan membina sel baru yang lebih sihat dan cantik
  • Bekas parut berlubang akan 'ditampal' oleh sel baru yang lebih sihat
  • Kesan parut berlubang akan menjadi rata dan semakin menghilang



2. Collagen Powder


  • 60% daripada badan kita terdiri daripada kolagen
  • Semakin meningkat usia semakin berkurangan kolagen dalam badan kita
  • Kolagen akan membuatkan kulit kita tegang dan anjal
  • Kolagen ibarat simen yang mengikat batu-bata yang menjadikan dinding kulit lebih rapat dan kemas
  • Permukaan kulit yang tinggi kandungan kolagen akan lebih rata dan licin
  • Bekas parut berlubang juga akan 'tertarik' dan menegang, menjadikan lekuk-lekuk akibat kawah juga akan hilang
  • Kolagen juga bertindak mencerahkan kulit dan menjadikan parut jerawat semakin pudar



3. Vitamin Antioksidan (A / C / E)


  • Vitamin yang kaya dengan antioksidan bertindak melawan serangan radikal bebas yang merosakkan sel
  • Sel kulit yang rosak lama-lama akan mati dan menjadikan bekas jerawat hitam
  • Pengambilan antioksidan akan meningkatkan keupayaan sel melawan kerosakan sel
  • Kurang sel rosak bermaksud kulit kurang cela
  • Sel kulit di kawasan berlubang akan 
  • Vitamin C juga penggalak untuk menghasilkan kolagen semulajadi dalam badan kita dan memelihara kolagen di bawah kulit


4. Vivix



  • Antioksidan paling berkuasa di dunia
  • Melawan penuaan sel dengan membaiki kerosakan sel dari peringkat DNA
  • Supplement premium untuk kecantikan dan kesejahteraan secara menyeluruh
  • Mempercepatkan kadar pembaikan sel di kawasan parut berlubang



Testimoni Atasi Masalah Parut Jerawat Berlubang Dengan Vitamin Semulajadi

Cara hilangkan parut jerawat berlubang dengan cepat


Cara hilangkan parut jerawat berlubang tanpa rawatan laser

Masker vitamin E hilangkan parut jerawat berlubang

cara pantas hilangkan parut jerawat berlubang

Konsultasi Kulit Licin Tanpa Parut Berlubang

Hubungi Miza 0199363759 untuk konsultasi lanjut.

Jaminan Miza - cara makan yang betul dan servis tiptop untuk pelanggan Miza :)
Baca: Konsultasi Tip Top (Klik sini)


*****
 

Shaklee Independent Distributor
Nor Amizah Azid
SID 1237984 (Mohamed Afiq)
0199363759

Ingin menjana pendapatan bermodal rendah dengan Shaklee? Sertai Miza dalam group rahsia Miza untuk mengetahui bagaimana Miza menjana pendapatan dari rumah. Bimbingan diberikan sehingga berjaya mencapai pendapatan yang diingini.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...