Pakar Cantik: February 2017

Tuesday, February 28, 2017

Cara Atasi Jerawat Degil - Hilangkan Jerawat Dari Punca Pastinya Lebih Berkesan

Assalamu'alaikum w.r.t

Sebagai wanita dan lelaki bekerjaya yang mementingkan penampilan diri, kehadiran jerawat di muka sangatlah mengundang rasa tidak selesa dan kurang keyakinan diri. Walaupun hanya sebutir jerawat kecil pun sudah mampu memporak perandakan mood kita, apatah lagi jerawat batu yang tumbuh subur di muka.

Nekad ingin hilangkan jerawat, pelbagai produk yang diiklankan di serata media massa dan media sosial dicuba. Bila tidak berkesan menggunakan produk A, mula beralih mencuba produk B. Lama-kelamaan tanpa disedari sudah berpuluh-puluh produk hilangkan jerawat yang dicuba namun tidak berhasil. 

Sebabnya, jerawat tidak dirawat dari punca. Jom kenali punca jerawat supaya kita dapat mengatasi masalah jerawat dengan lebih berkesan lagi.


Petua muka bebas jerawat



Apakah Punca Jerawat?

1. Masalah Hormon

Majoriti punca jerawat ialah hormon. Hormon androgen meningkat semasa usia remaja, menyebabkan kelenjar sebaceous (kelenjar minyak) mengembang dan mengeluarkan lebih banyak sebum. Perubahan hormon pada peringkat usia lain juga berlaku - contohnya, kehamilan, pengunaan pil atau alat perancang juga mempengaruhi penghasilan sebum.

Disebabkan hormon tak stabil, jerawat akan selalu tumbuh walaupun kita dah cuci liang pori- pori tu bersih dengan pencuci muka. Pendek kata, apa krim atau pencuci yang kita pakai tak akan menjadi sebab masalah hormon tak diatasi.

hormon tak stabil punca jerawat susah hilang



2. Kilang Minyak Terlalu Aktif

Punca ini sama saja bagi lelaki atau wanita. Sebum (kilang minyak) akan mengeluarkan minyak secara berlebihan. Puncanya ialah paras hormon yang tak stabil. Minyak yang terlalu banyak akan menyebabkan liang folikal (pori- pori) tersumbat dan menjadi melekit. Keadaan ini juga akan ‘menjemput’ bakteria yang menyebabkan jerawat menjadi merah dan bengkak. Semua ini mengakibatkan radang kulit (jerawat) terjadi. Masa ini la jerawat mula timbul dan membenjol. 

bagaimana jerawat terjadi


Jadi, untuk hilangkan jerawat dengan cepat, anda kena atasi masalah kulit berminyak.


3. Kulit Tidak Sihat

Mana mungkin kulit yang tidak sihat mampu melawan inflamasi kulit seperti masalah jerawat. Mengikut kajian, kulit yang bermasalah seperti jerawat dan jeragat mempunyai tahap antioksidan yang rendah. Dan kulit yang ada tinggi antioksidan tidak mempunyai masalah kulit. Jadi jelas antioksidan sangat penting untuk kulit yang sihat.

4. Masalah Jangkitan Bakteria

Bila minyak yang terlalu banyak menyumbat pori-pori, bakteria akan masuk dan menyebabkan jerawat jadi bengkak dan merah. Terdapat bakteria yang dikenali dengan nama Propionibacterium acnes yang biasa ditemui dalam sel kulit. Sumber makanannya ialah sebum dan sel-sel mati pada permukaan kulit.

Orang yang mempunyai masalah jerawat biasanya mempunyai lebih banyak bakteria ini pada kulit mereka. Oleh itu, berhati-hati semasa menyentuh jerawat kerana ia boleh memindahkan bakteria ini ke bahagian yang lain pula.


5. Toksin Berlebihan

Pengumpulan toksin dalam badan disebabkan pemakanan yang tidak sihat dan sistem penghadaman yang kurang cekap. Jika sistem semula jadi tubuh seseorang tidak mampu untuk membuang toksin tersebut secara semula jadi, itulah yang akan menyebabkan kulit seseorang itu kusam, berjerawat dan menyebabkan banyak lagi penyakit lain.


6. Penggunaan kosmetik dan alat solek

Jika anda selalu menggunakan alat solek dan kosmetik pada wajah, tetapi tidak membersihkannya dengan baik, maka ini boleh menjadi penyebab tumbuhnya jerawat. Pilihlah alat solek yang berasaskan bahan semulajadi untuk kulit lebih sihat. Memilih alat solek yang mengandungi bahan terlarang dan merbahaya hanya akan memburukkan lagi masalah kulit anda.

makeup punca jerawat



7. Genetik

Dalam keluarga terdekat, ibu, ayah dan adik-beradik juga mempunyai masalah kulit berjerawat. Ini bermaksud, jerawat terjadi akibat daripada keturunan. Genetik jerawat dari ibu bapa yang mempunyai DNA kulit berjerawat akan diwarisi oleh anak-anak secara turun temurun.



Atasi Jerawat Dari Punca


1. Seimbangkan Hormon Dengan GLA Complex

GLA Complex atau nama saintifiknya Gamma-Linolenik-Acid sangat berkesan mengawal selia hormon di dalam badan kita. GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal selia hormon lelaki dan wanita di dalam badan kita.

Pengambilan GLA Complex akan seimbangkan paras hormon androgen di dalam badan kita, dan seterusnya mampu mengawal pengembangan kalenjar minyak dari mengeluarkan minyak yang berlebihan. Masalah kulit berminyak dapat diatasi daripada punca, iaitu kilang minyak yang terlalu aktif akibat paras hormon yang tak stabil.

kulit berminyak punca jerawat



2. Kuatkan Pertahanan Kulit Dengan Antioksidan Semulajadi

Kulit mudah diserang oleh serangan luar seperti radikal bebas dari sinaran UV matahari, pencemaran air dan udara. Serangan radikal bebas akan melemahkan pertahanan kulit dan menyebabkan kulit mudah terkena radang seperti jerawat. Radang yang terlalu teruk akan mengakibatkan masalah kulit yang lebih kronik seperti kanser kulit.
Terdapat beberapa antioksidan yang sangat baik dan selamat untuk hilangkan jerawat dengan cepat.
  • Vivix :  Mengandungi tahap antioksidan paling tinggi dan paling selamat dalam dunia. Menghalang segala jenis masalah kulit seperti jerawat dan jeragat. Sangat berkuasa dan terbukti berkesan. Sudah terjual lebih dari sejuta botol d Amerika dan Eropah. Baca Atasi Masalah Kulit Rosak Dengan Vivix
  • SR Vita C 500 mg : Tablet vitamin C yang tinggi antioksidan. Mengandungi teknologi sustained released yang menyebabkan vitamin C ni boleh bertahan dalam darah 5 jam, jauh lebih lama dari vitamin C lain di pasaran. Ia menaikkan kolagen secara semualajadi, menghilangkan jerawat dengan cepat dan mencerahkan kulitBaca info penuh SR VIta C
  • Carotomax : Softgel yang mengandungi antioksidan yang tinggi seperti beta carotene. Berfungi untuk mengecutkan liang pori- pori dan memberikan kesihatan pada kulit. Pengguna Carotomax akan mendapati kulit mereka cerah dalam masa yang cepat

hilangkan jerawat dengan antioksidan semulajadi


3. Hapuskan Bakteria Punca Jerawat

Pembiakan bakteria berlaku dalam 2 keadaan iaitu :
Pertama, sentuhan yang kerap. Sebab itulah kita mesti kurangkan sentuhan pada wajah yang berjerawat. Kedua, bakteria yang terdapat pada jerawat yang pecah akan merebak ke persekitaran wajah dan akan mencipta jerawat baru.
Garlic Complex yang bersifat antibakteria, antifungus dan antiviral sangat baik untuk wajah yang terlalu berminyak. Selain menyebabkan jerawat, kulit berminyak juga mengundang bakteria. Maka pengambilan Garrlic akan membantu membunuh bakteria tersebut. 
bunuh bakteria penyebab jerawat


4. Detox Untuk Penyerapan Nutrien Yang Maksimum

Sistem penghadaman yang tidak lawas akan mengganggu penyerapan nutrien oleh badan kita. Badan yang banyak toksin akan cari jalan pintas untuk keluarkan toksin dari badan, iaitu melalui kulit. Sebab itulah jerawat tumbuh dengan suburnya kerana toksin tak dapat dikeluarkan melalui najis. Untuk golongan yang mengalami masalah penghadaman sangat digalakkan untuk menjalani detox terlebih dahulu, dengan Alfalfa Complex dan Herb-Lax .


hilangkan jerawat melalui detox




6. Penjagaan Luaran Dengan Skincare Semulajadi

Penjagaan kulit muka yang betul dengan menggunakan produk skincare semulajadi membantu merawat masalah wajah yang berjerawat. Untuk menghilangkan kesan kotoran pada wajah - kotoran makeup dan juga debu serta habuk yang seharian melekat pada wajah, gunakan makeup remover
diikuti dengan pencuci muka khas untuk jerawat.



skincare semulajadi untuk jerawat



7. Baiki Sel Rosak Akibat Jerawat Dari Peringkat DNA

Untuk mereka yang mengalami masalah jerawat kronik, Vivix lah jawapan tepat untuk menghilangkan jerawat dengan berkesan. Vivix bertindak membaiki sel yang rosak dari peringkat DNA dan menghilangkan jerawat dengan lebih CEPAT dan SELAMAT.



Testimoni Set Jerawat Shaklee

Ramai yang telah menggunakan Set Jerawat Shaklee dan sangat berpuas hati dengan keberkesanan produk semulajadi ini. Saksikan sendiri testimoni mereka yang berjaya hapuskan jerawat dengan Set Jerawat Shaklee.

Testimoni 1: Kulit Kembali Licin Selepas Menderita Jerawat Bernanah Yang Kronik





Testimoni 2: Kembali Berkeyakinan Selepas Jerawat Teruk Semakin Pulih




Testimoni 3: Jerawat Semakin Hilang, Kulit Kembali Cerah Selepas Amalkan Skincare Jerawat 



Dengan bimbingan cara makan yang betul, jerawat anda semua juga mampu dirawat dan hilang dengan cepat. Yang pastinya, SELAMAT. 

Untuk dapatkan SET JERAWAT SHAKLEE dengan segera boleh klik icon esell di bawah


Tutorial Menggunakan esell di sini



Dapatkan Konsultasi Pakar Jerawat Sekarang

Hubungi Miza 0199363759 untuk konsultasi lanjut. Miza akan tanya beberapa soalan berkenaan masalah jerawat anda, kemudian akan cadangkan vitamin yang sesuai untuk masalah anda. 

Yang paling penting, Miza akan sertakan cara makan yang BERKESAN untuk anda semua, biar berbaloi dengan setiap RM yang anda belanjakan.

Baca: Konsultasi Tip Top (Klik sini)


Anda Berminat Untuk Menjadi Pengedar Shaklee?

Dengan kualiti produk yang terjamin, saya memerlukan pengedar untuk memenuhi keperluan di setiap pelusuk negeri termasuk negara jiran seperti Indonesia, Singapura dan Brunei.
Hubungi saya Amizah Azid 019-9363759 jika berminat menjadi pengedar, kehadiran anda amat dialu – alukan!
Jana pendapatan bermodal rendah dengan Shaklee. Sertai Miza dalam group rahsia untuk mengetahui bagaimana Miza menjana pendapatan dari rumah. Bimbingan diberikan sehingga berjaya mencapai pendapatan yang diingini.
Shaklee Independent Distributor
Nor Amizah Azid
SID 1237984 (Mohamed Afiq)
0199363759
Baca selanjutnya...

Wednesday, February 15, 2017

Cara Mudah Kekal Bertenaga Bagi Ibu Menyusu Yang Bekerja Dan Menguruskan Rumah Tangga

Assalamu'alaikum w.r.t

Sebagai ibu menyusu yang bekerja dan menguruskan rumah tangga, tak dinafikan kita sering berasa letih dan lesu. Keletihan yang diakibatkan oleh kesibukan kerja sehari-hari memang sangat mengganggu konsentrasi dan prestasi kerja. Lebih parah, pengeluaran susu ibu juga mungkin terganggu.

Masalah keletihan, penat dan kurang bertenaga ini boleh menjadi kronik dan meningkatkan risiko serangan penyakit dan gangguan emosi. Susah kalau kita diserang penyakit yang tak diingini, keharmonian rumah tangga mungkin terjejas dengan tekanan dan gangguan emosi yang kita alami. Sikap ambil tahu anda mungkin akan menyelamatkan nyawa dan rumahtangga anda.



Terdapat banyak cara untuk melenyapkan rasa penat atau letih dengan cara yang berkesan. Misalnya melalui makanan dan vitamin yang bagi menambah tenaga.

Kekal Bertenaga Walaupun Bekerja dan Menguruskan Rumah Tangga

Macam mana nak maintain tenaga sepanjang hari jaga budak kecik dan uruskan kerja rumah sambil bisnes online? Miza cerita dari pengalaman Miza sendiri. Miza amalkan vitamin Shaklee dari sebelum kahwin, mengandung, pantang dan masih teruskan sampai sekarang.



Miza sangat rekemen ambil vitamin tambahan seperti protin, iron (zat besi), vitamin B1, magnesium dan serat. Dalam Shaklee, kita ada makanan sumber tenaga yang selamat :

Protein untuk shaklee kita ada ESP, Mealshake & Cinch Shake

Fungsi protein adalah membina sel dan otot yang sihat. Protein dari ESP, Mealshake & Cinch Shake menyediakan tenaga berkekalan dan membantu menahan rasa lapar. Pengambilan protein yang cukup dengan asid amino yang lengkap akan membuatkan kita berasa kenyang lebih lama dan bertenaga sepanjang hari.

Sebagai ibu menyusu, keperluan tenaga yang berterusan sangat penting untuk memastikan badan kita dapat menghasilkan susu yang mencukupi untuk anak. Istimewanya dengan ESP Shaklee, susu ibu akan lebih pekat dan meriah. Anak cepat kenyang dan dapat membesar dengan lebih baik.




Iron (zat besi) dalam Shaklee kita ada Vitalea 

Suplemen seimbang dan komprehensif yang dihasilkan dengan Sains terbaik Shaklee yang mampu dibeli.  Vita-Lea dirumus khas bagi memenuhi keperluan 28 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh orang dewasa. Vitalea sangat penting untuk memenuhi lompong-lompong nutrisi yang kita tak dapat dari diet harian kita.

Iron (zat besi) sangat diperlukan untuk membina sel darah merah dalam badan kita. Tanpa sel darah merah yang mencukupi, kita akan keletihan dan diserang anemia (kekurangan sel darah merah). Sebagai ibu menyusu, tentulah kita taknak diserang penyakit dan mengabaikan keperluan anak apabila kita sakit. Ibu menyusu perlu lebih tenaga dan sentiasa sihat demi anak-anak.





Vitamin C

Tubuh kita sering kehilangan vitamin C semasa melakukan aktiviti harian.  Vita C dengan pelepasan berperingkat dapat membantu dalam menyalurkan vitamin C berterusan. Vita-C 500mg yang semulajadi ini membantu menyediakan vitamin C yang diperlukan tubuh.  Ia juga membantu dalam menyokong tulang, gigi dan gusi yang sihat serta keseluruhan kesihatan tubuh badan.

Vitamin C sangat penting untuk menguatkan sistem imun dalam badan kita. Sitem imun yang kuat akan melawan penyakit lebih cepat dan badan kita akan jarang diserang penyakit seperti selsema. Ambil Vitalea bersama vitamin C untuk mengoptimumkan penyerapan zat besi ke dalam badan





Vitamin B 1 kita ada B-complex Shaklee, vitamin B yang lengkap.

B Complex Shaklee menawarkan vitamin B yang lengkap, mengandungi 8 jenis vitamin B bagi membantu memelihara kesihatan yang baik.
•    B1, B2, B3, B6, biotin dan asid pantotenik membantu badan menukarkan protein, lemak dan karbohidrat kepada tenaga.
•    Asid folik dan B12 membantu dalam pembentukan sel-sel darah merah di dalam tubuh.  

Jumlah asid folik yang mencukupi dalam diet harian membantu mencegah kecacatan tiub neural bagi wanita yang merancang kehamilan sebelum konsepsi dan semasa 12 minggu tempoh kehamilan bagi dos harian sebanyak 400 mcg

Magnesium dalam Shaklee kita ada Ostematrix.

Magnesium berfungsi membantu menghasilkan tenaga, sintesis protein, membantu mengaktifkan enzim dan meningkatkan proses metabolisme tubuh.

Ostematrix - Lebih daripada Sekadar Kalsium

OsteMatrix membekalkan nutrien-nutrien harian termasuk kalsium yang dapat membantu dalam pembentukan dan penjagaan tulang dan gigi.  Ia juga mengandungi magnesium, vitamin D dan mineral zink, tembaga dan manganese untuk membantu dalam memelihara kesihatan yang baik.  Kaplet yang bersaiz kecil dan disalut licin ini juga mudah ditelan.

Ibu menyusu banyak kehilangan kalsium sejak dari awal kehamilan lagi. Jadi, sangat penting ibu menyusu mengambil kalsium yang mencukupi untuk memenuhi keperluan tubuh sendiri dan bayi.






Alfalfa Complex - Sumber Serat Tinggi 

Serat selain buah, yang mana susahnya nak ambik buah nak sediakan buah ni; kita ada alfalfa, serat yang tinggi. Serat membantu melawaskan sistem penghadaman. Apabila badan lawas, toksin dapat dikeluarkan dengan baik dari badan kita. Badan yang kurang toksin menyerap zat nutrisi dengan lebih baik.

Alfalfa merupakan pusat pegumpulan segala nutrien. Akar tunjangnya yang mengunjur sedalam 6 meter ke bawah mampu menyerap nutrien dan mineral daripada tanah, manakala daunnya mengumpul klorofil yang banyak melalui proses fotosintesis.

Bagi ibu menyusu, Alfalfa Complex sangat penting untuk penghasilan susu ibu. Terkenal sebagai milk booster semulajadi.







Vitamin ni bukan sahaja bekalkan tenaga dan menjadikan setiap hari adalah hari yang produktif. Tapi kesannya kita jadi lebih ceria, menarik rezeki bila tak stress, dan badan pun slim dan cergas.


Order Vitamin Tenaga Untuk Ibu Menyusu

Sebagai ibu prihatin yang mengambil berat akan kesihatan diri sendiri dan anak yang disusui, anda perlu dapatkan Set Menyusu Shaklee hari ini juga. Lagi cepat anda amalkan Set Menyusu Shaklee, lagi cepat anda mendapat kesannya. Bayi anda berhak dapatkan yang terbaik dari anda :)

Hubungi Miza 0199363759 untuk dapatkannya dengan segera. 

Setiap pembelian Produk Shaklee dari Miza akan diajarkan cara makan yang betul serta konsultasi berterusan dan layanan istimewa dari Miza. Jaminan Miza - cara makan yang betul dan servis tiptop untuk pelanggan Miza :)
Baca: Konsultasi Tip Top (Klik sini)


Atau anda boleh memesannya terus di icon di bawah. Tutorial menggunakan esell di sini





Anda Berminat Menjadi Pengedar Shaklee?

Dengan kualiti produk yang terjamin, saya memerlukan pengedar untuk memenuhi keperluan di setiap pelusuk negeri termasuk negara jiran seperti Indonesia, Singapura dan Brunei.

Hubungi saya Nor Amizah Azid 019-9363759 jika berminat menjadi pengedar, kehadiran anda amat dialu-alukan!

Jana pendapatan bermodal rendah dengan Shaklee. Sertai Miza dalam group rahsia untuk mengetahui bagaimana Miza menjana pendapatan dari rumah. Bimbingan diberikan sehingga berjaya mencapai pendapatan yang diingini.


Shaklee Independent Distributor
Nor Amizah Azid
SID 1237984 (Mohamed Afiq)
0199363759
Baca selanjutnya...

Monday, February 13, 2017

Kenapa Vivix Shaklee Mahal; Hebat Sangat Ke Vivix Ni Sampai Orang Sanggup BORONG?

Assalamu'alaikum w.r.t

Vivix Supplement Premium

Ramai di antara kita yang sudah 'aware' dengan supplement PREMIUM dan EXCLUSIVE dari Shaklee, iaitu VIVIX. Rata-rata yang sudah menggunakannya mengakui kehebatan VIVIX Shaklee dan testimoni mereka membuatkan kita semua teruja untuk mencubanya.




Miza sangat teruja untuk merasai sendiri kehebatan Vivix. Mana tidaknya, makin lama study pasal Vivix makin jatuh cinta. Vivix satu-satunya produk yang boleh merawat sel dari peringkat DNA dan formulanya sudah dipatenkan! Bila sebut paten, orang lain tak boleh tiru. Memang exclusive untuk Shaklee sahaja.

Memang tak senang duduk kalau diri sendiri tidak consume Vivix. Sudah lama Miza menanam azam untuk mencuba Vivix kerana khasiatnya yang tiada tandingan. Maka, pada masa yang tepat Miza telah memborong Vivix. Promosi beli 6 PERCUMA 1 Miza tak lepaskan.

Ternyata, pelaburan Miza berbaloi. Banyak sangat untung beli masa promo. Dapat sebotol Vivix PERCUMA dan CASH REBATE RM250.80. Jimat ke jimat?

Baca: Beli Vivix Murah Di Sini

Hebat Sangat Ke Vivix Ni?

 Apa yang membuatkan Vivix hebat?
Tentulah kandungan dalam Vivix itu sendiri. Terdapat empat ramuan utama yang hebat dalam Vivix, iaitu:

  • Muscadine Grapes 
  • Purple Carrot
  • Elderberry
  • Polygonum Cuspidatum










Baca:
Khasiat dan Keistimewaan Vivix


Apakah Telomere Study?

Telomere ialah bahagian paling hujung pada DNA kita, seakan-akan 'cap' atau penutup yang berfungsi melindungi sel dan DNA daripada kerosakan. Penuaan dan serangan radikal bebas akan menyebabkan telomeres ini menjadi semakin pendek dan kemudiannya terus rosak dan sel akan mati. 



Apabila sel telah mati dan tidak ada sel baru yang terbina, kita akan mendapat penyakit terutamanya penyakit yang berkaitan dengan penuaan dan serangan radikal bebas seperti serangan jantung, tekanan darah tinggi, kencing manis, kanser dan banyak lagi penyakit kronik lain.


Analogy tali kasut:
Telomere ni macam hujung tali kasut @ aglet. Fungsi hujung tali kasut ni supaya benang-benang pada tali kasut tak rosak atau terurai. 




Vivix berfungsi untuk memastikan telomeres ini sentiasa panjang dan sel / DNA terlindung daripada kerosakan atau serangan radikal bebas.

Menurut landmark study Shaklee, telomeres pengguna Shaklee 11% lebih panjang berbanding mereka yang tidak menggunakan Shaklee.




Baca:
Fungsi Vivix Merawat Kerosakan Sel dan Melawan Penuaan
Atasi Masalah Kulit Rosak Dengan Vivix


Berapa Harga Sebotol Vivix?


Harga runcit sebotol Vivix termsuk gst ialah RM503.50.











Order Vivix Shaklee Sekarang


Tutorial Menggunakan esell di sini


Macam mana nak beli Vivix Dengan Harga Murah Dan Konsultasi Tip Top?

Hubungi Miza 0199363759 untuk order Vivix Shaklee dan konsultasi awet muda yang terbaik.

Jaminan Miza - cara makan yang betul dan servis tiptop untuk pelanggan Miza :)
Baca: Konsultasi Tip Top (Klik sini)


*****


Shaklee Independent Distributor
Nor Amizah Azid
SID 1237984 (Mohamed Afiq)
0199363759

Ingin menjana pendapatan bermodal rendah dengan Shaklee?


Sertai Miza dalam group rahsia Miza untuk mengetahui bagaimana Miza menjana pendapatan dari rumah. Bimbingan diberikan sehingga berjaya mencapai pendapatan yang diingini.
Baca selanjutnya...

Sunday, February 12, 2017

Pengedar Shaklee Paka, Kerteh dan Kemasik Sedia COD dan Memberi Konsultasi Terbaik Untuk Anda

Pengedar Shaklee Terbaik Dungun & Kemaman


Produk Shaklee Mengecewakan | Puan Pasti Tidak Percaya!

Puan mungkin tak percaya tapi Miza ada cerita pasal sorang akak ni yang sangat kecewa dengan produk Shaklee.
Dalam 2-3 hari lepas Miza dapat whatsapp dari sorang akak. Ayat mula- mula dah nampak akak ni stress. Dia kata dia dah beli banyak vitamin Shaklee.
Dah habis beratus ringit dah. Dalam RM 600 jugak la katanya. Ada vitamin C 500mg, Vitamin E Complex, Vivix dan vitamin Shaklee lain.
Dia dah makan dekat 3 bulan dah tapi macam tak ada kesan sangat. Sebab dia study produk Shaklee ni bagus. Research saja cecah RM 1 Billion. Tapi takkan la kesan dia slow sangat macam kura- kura. Beli dah lah mahal.
Huh ! Frust betol !
Jadi dia tak puas hati. Dia pun Google la cari pengedar Shaklee yang lain. Tup ! Tup! jumpa blog Miza ni.
Long story short,
Miza pun tanya macam mana akak makan ? Sebab dari list produk yang akak ni beli untuk masalah tu MACAM NAK TEPAT DAH.
Akak tu jawab : ” Pengedar tu ajar akak makan ikut botol je Miza. Bila akak tanya dia ulang lagi ‘ ikut botol je’. Jadi akak pun ikut la “.
Miza pun ‘sengih’ sambil jawab whatsapp akak ni. End of story….


Puan Pengguna Produk Shaklee, TAPI...

  • Tidak mendapat kesan seperti yang dijanjikan
  • Tidak mendapat tunjuk ajar cara makan produk Shaklee yang betul
  • Pengedar puan tidak membantu menyelesaikan masalah puan
  • Pengedar puan jenis touch and go, tiada follow up selepas membeli
  • Tiada tips extra
pengedar shaklee terbaik dungun dan seluruh malaysia

pengedar shaklee terbaik kemaman dan seluruh malaysia


Kenapa Puan Perlu Pilih Miza Untuk Menjadi Pengedar Shaklee Puan?

  • Miza komited untuk memberikan konsultasi terbaik untuk setiap pelanggan Miza
  • Miza suka pergi kelas nutrisi untuk timba ilmu untuk dikongsi bersama pelanggan Miza. Benda baik elok dikongsi, jangan disimpan sorang-sorang :P
  • Miza akan follow-up perkembangan dan masalah Puan sepanjang menjadi Pengedar Shaklee Puan
  • Miza akan share tips extra untuk lebih cantik dan sihat dengan Puan
  • Miza berbesar hati untuk COD produk Shaklee dengan Puan yang tinggal di kawasan Paka, Kerteh dan Kemasik. COD bergantung kepada persetujuan antara Miza dan Puan. Apa-apa hal, WhatsApp Miza dulu, kita bincang bila dan di mana kita boleh jumpa untuk COD :)
  • Miza akan segera pos Produk Shaklee yang Puan order secepat mungkin selepas pembayaran dibuat.



Pengedar Shaklee Terbaik, Komited Memberi Konsultasi TIP TOP


Pengedar Shaklee Dungun & Kemaman


Keistimewaan Daftar Ahli Shaklee dengan Miza 

  • Beli Produk Shaklee dengan Harga Ahli, jimat sehingga 25%
  • Promosi bulanan Shaklee yang pastinya lebih jimat dan berbaloi
  • Peluang jana pendapatan 5 angka dan nikmati bonus berganda - Cash Bonus, Car Bonus & Convention Bonus
  • Coaching berterusan

Nak tahu lebih lanjut, boleh risik-risik dengan Miza. WhatsApp Miza cepat-cepat. Lagi lama tunggu lagi lama la nak maju :P





Shaklee Independent Distributor
Nor Amizah Azid
SID 1237984 (Mohamed Afiq)
0199363759

Ingin menjana pendapatan bermodal rendah dengan Shaklee?
Sertai Miza dalam group rahsia Miza untuk mengetahui bagaimana Miza menjana pendapatan dari rumah. Bimbingan diberikan sehingga berjaya mencapai pendapatan yang diingini.
Baca selanjutnya...

Pengalaman Salah Guna Pencuci Muka Yang Tak Dapat Dilupakan - Muka Menjadi Kering Dan Menggelupas

Assalamu'alaikum w.r.t
Dalam entry kali ni Miza nak share pengalaman salah guna pencuci muka. Pengalaman ni bila diingat balik, memang rasa menyesal jugak lah sebab tak cakna. Main ikut sedap je pilih pencuci muka, tak sedar kulit rosak dari dalam.



Macam-macam Cuba Pencuci Muka, Tapi Merosakkan Kulit

Dah banyak pencuci muka yang Miza guna sebelum ni. Khususnya untuk kulit berminyak dan jerawat.

Tak terbilang berapa kali tukar sebab asal rasa tak serasi tukar. Yang paling ingat, pernah guna jenama Body S***, El*****.

Rasa pedih-pedih muka pun tahan je sbb yakin jenama ni guna bahan semulajadi, inspired by nature kan..? Apa lah bodoh sangat masa tu haha. Obses punya pasal lah ni

Miza tak perasan bila masa muka berminyak Miza ni jadi kering. Kering sangat sampai menggelupas. OMG! Apa dah jadi?






Dah Jumpa Pencuci Muka Yang Selamat dan Mampu Merawat Masalah Kulit

Sejak kenal Nutri White Gentle Deep Foaming Cleanser ni, barulah Miza tahu pencuci muka yang banyak bahan kimia akan mengeringkan kulit. Dia sapu semua minyak pada kulit, even minyak yang diperlukan untuk maintain kelembapan kulit pun 'licin'.

Sayang seribu kali sayang, pada usia 28 tahun baru kenal pencuci muka yang selamat dan tak keringkan kulit. Dah lah bahan exclusive, 16 bahan aktif diambil dari 16 buah negara. Formula pulak ada paten. Dikaji oleh saintis bertaraf antarabangsa, diuji oleh lebih 100 000 ujian kualiti setiap tahun.





Pencuci muka ni bukan sahaja selamat, tapi dapat merawat masalah kulit dari dalam. Nutri White Deep Foaming Cleanser ni mengandungi vitamin C semula jadi untuk mencerahkan kulit dan mengecutkan jerawat. 

Vitamin C juga berfungsi merawat luka dan lebam akibat jerawat. Kulit bukan sahaja cantik, tetapi sihat dari dalam. Kulit yang sihat sudah pasti cantik, tetapi kuli yang 'cantik' belum tentu sihat. 





Memang rugi sangat tak kenal awal-awal. Tapi, macam orang putih kata la, better late than never!

Alhamdulillah sangat puas hati dengan cleanser nutriwhite ni, Miza rekemen ke semua kawan-kawan seantero alam

The Shaklee Difference. Perbezaan produk Shaklee dengan produk lain di pasaran. Sebab inilah Miza jatuh cinta dengan produk Shaklee. Sebab Shaklee ada pelbagai ujian ke atas setiap bahan sebelum diproses menjadi sesuatu produk. Sangat terjamin!





Jom baca Pengalaman kawan-kawan lain yang bijak memilih Pencuci Muka Nutri White. Lihat testimoni di bawah, anda pasti teruja untuk mencubanya.

Testimoni Pencuci Muka Nutri White












Order Nutri White Gentle Deep Foaming Cleanser Sekarang! Klik Sini


Tutorial Menggunakan esell di sini



Konsultasi Skin Care Selamat

Hubungi Miza 0199363759 untuk order vitamin Shaklee dan konsultasi kulit cantik yang berkesan.

Jaminan Miza - cara makan yang betul dan servis tiptop untuk pelanggan Miza :)
Baca: Konsultasi Tip Top (Klik sini)


*****


Shaklee Independent Distributor
Nor Amizah Azid
SID 1237984 (Mohamed Afiq)
0199363759

Ingin menjana pendapatan bermodal rendah dengan Shaklee?


Sertai Miza dalam group rahsia Miza untuk mengetahui bagaimana Miza menjana pendapatan dari rumah. Bimbingan diberikan sehingga berjaya mencapai pendapatan yang diingini.
Baca selanjutnya...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...