Cara Atasi Masalah Buasir Dengan Berkesan - 100% Semulajadi, Dijamin Selamat

Anda sedang mencari cara atasi buasir dengan cepat?

Anda dah tak tahan sakit nak duduk dan buang air besar akibat buasir? 



Anda dah cuba macam-macam tapi tak jadi. Miza faham. Dan Miza boleh bantu anda.

Sila klik video ni jika anda dah tak tahan menanggung sakit buasir





Klik untuk order segera

Siapa Saya?

Saya Miza dan saya boleh bantu anda atasi masalah buasir dengan cepat. 

Miza sangat berpengalaman membantu pesakit buasir dengan ilmu dari pakar.

Miza dalam salah satu kelas bersama pakar

Miza ada produk yang selamat dan teknik yang betul untuk bantu anda. Dengan cara ini punca buasir anda dapat diselesaikan.

Jadi, Miza yakin inilah cara atasi masalah buasir yang paling berkesan untuk anda


Selain menjadi pengedar, Miza juga gunakan produk ini untuk diri sendiri dan seluruh ahli keluarga


2 Jenis Buasir Yang Anda Perlu Tahu

1. Buasir Dalaman

Buasir dalaman terjadi disebabkan oleh salur darah vena yang bengkak di lapisan dalam rektum. Pesakit akan mengadu terdapat pendarahan selepas membuang najis tanpa kesakitan.
Malah ada juga pesakit yang akan terasa seperti unjuran yang terkeluar dari dubur selepas membuang air besar. Unjuran ini mungkin hilang sendiri atau ada juga yang perlu menolak balik unjuran ini ke dalam.

2. Buasir Luaran

Buasir luaran terjadi disebabkan oleh salur darah vena di bahagian bawah kulit luar dari dubur. Pesakit akan mengadu sakit, berdarah, gatal atau bengkak semasa membuang air besar. 
Kesakitan yang dirasai seseorang itu mungkin berbeza. Ada orang yang mungkin merasa sedikit tidak selesa, tetapi ada juga yang merasa panas atau amat pedih. Sakit yang kuat mungkin berlaku akibat salur darah yang tersumbat oleh darah beku.


Bagaimana Buasir Terjadi?

Buasir adalah penyakit yang mudah terjadi kepada sesiapa pun. Ia boleh terjadi kepada mana – mana individu tanpa mengira umur atau jantina. Tetapi secara kebiasaannya wanita mengandung dan orang dewasa berusia 30 tahun ke atas yang sering lebih mudah mengalami masalah buasir ini.
Buasir sering dikaitkan dengan meneran dengan kuat semasa membuang air besar dan semasa dalam keadaan sembelit. Wanita mengandung juga lebih mudah mengalami masalah buasir kerana pembesaran janin menyebabkan tekanan ke bahagian dubur dan juga akibat perubahan hormon.
Selain daripada itu, golongan yang mempunyai berat badan berlebihan, berdiri dalam jangka masa yang lama setiap hari, selalu mengangkat benda berat juga mempunyai risiko yang tinggi untuk menghidapi masalah ini.
Kesemua keadaan tersebut menyebabkan penambahan tekanan kepada salur vena di rektum dan dubur yang menyebabkan pembengkakan dan pembesaran.

3 Punca Buasir Yang Popular Di Malaysia

1. Masalah Sembelit Yang Berpanjangan

Ini adalah punca utama terjadinya buasir. Masalah sembelit akan menyebabkan rongga dubur menjadi luka akibat najis yang keras dan tersekat. 

Anda mungkin akan meneran dengan bersungguh-sungguh untuk mengeluarkan najis yang tersekat. Jadi, bila terlalu kerap meneran otot rektum akan terkeluar sedikit

2. Otot Dubur Yang Lemah

Semasa proses membuang air besar, otot dubur akan membantu menolak najis keluar dengan mudah

Namun, apabila otot dubur anda menjadi lemah, ia tidak cukup kuat untuk menolak najis keluar. Banyak kali percubaan membuang air besar tidak berjaya. 

Anda memerlukan tenaga yang lebih untuk mengatasi masalah otot dubur yang lemah. Jadi, anda meneran dengan kuat

3. Kerap Batuk Yang Berpanjangan

Kita tahu bila batuk kita akan menggunakan otot di bahagian perut. Batuk yang teruk akan menyebabkan kita meneran dengan kuat.

Bila anda terlalu kerap batuk atau mengalami batuk yang berpanjangan, ia akan menjejaskan otot meneran. Jadi, anda lebih berisiko untuk mengalami masalah buasir.


Set Buasir Atasi Masalah Buasir Dari Punca Sebenar

1. Lembutkan Najis Yang Keras Dengan Herb-Lax

Anda dah faham punca utama buasir adalah sembelit. Sembelit terjadi apabila najis anda keras dan tersekat. Jadi, anda kena lembutkan najis dengan Herb-Lax.

Herb-Lax merupakan gabungan 9 jenis herba semulajadi yang sangat bagus untuk sistem penghadaman anda.

Selain itu, Herb-Lax juga mengaktifkan usus supaya makanan lebih hancur dan mudah dihadam. Bila najis lembut, lebih mudah lah ia keluar

2. Lancarkan Proses Pembuangan Najis Dengan Ostematrix

Najis yang tersekat disebabkan oleh pergerakan usus yang tak lancar. Otot usus anda memerlukan mineral seperti kalsium dan magnesium untuk membantu proses meregang dan mengecut yang lancar.

Jadi, Ostematrix adalah produk yang lengkap dengan mineral kalsium, magnesium dan boron yang membantu pergerakan usus yang sihat.

Secara tak langsung, najis anda dapat dikeluarkan dengan mudah dan dapat mengelakkan kejadian meneran yang mencetus masalah buasir

3. Kuatkan Otot Dubur Dengan Omega Guard

Terlalu kerap meneran akan memberi tekanan kepada otot dubur. Kesannya, otot dubur menjadi lemah dan menjadi bengkak

Omega Guard adalah minyak ikan yang kaya dengan asid lemak omega-3 yang bersifat antiradang. Ia akan mengurangkan pembengkakan dan menguatkan otot dubur dan otot meneran

Apabila bengkak surut, otot dubur akan menjadi kuat dan buasir akan cepat sembuh

4. Sembuhkan Luka Buasir Dengan Sustained Release Vita C Plus

Luka buasir akan menyebabkan anda pedih dan tidak selesa lebih-lebih lagi dalam keadaan duduk. Kita tahu vitamin C sangat bagus untuk penyembuhan luka

Jadi, anda kena sembuhkan luka buasir anda dengan Sustained Release Vita C Plus. Vitamin C dari sumber organik dan direka khas dengan teknologi pelepasan berkala.

Luka buasir anda akan sembuh dengan lebih cepat dan hidup anda kembali normal seperti sedia kala

5. Kuatkan Sel Dalaman Dengan Vivix

Kita tahu asas kepada badan kita adalah sel. Bila sel kita sihat dan kuat, seluruh badan kita pun akan jadi sihat dan kuat.

Vivix adalah produk premium yang bertindak dari peringkat DNA sel badan kita lagi. Fungsi utama bahan dalam Vivix adalah untuk melindungi sel badan kita dari kerosakan DNA.

Jika anda konsisten amalkan Vivix, anda dapat mengatasi masalah buasir dari peringkat DNA sel dan dapat mengurangkan serangan buasir yang seterusnya.



Testimoni Set Buasir Terbaik

Disclaimer: Kesan produk berbeza mengikut individu. Produk tak bertujuan untuk merawat dan menyembuh. Namun begitu ramai yang mendapat kesan baik.




Disclaimer: Kesan produk berbeza mengikut individu. Produk tak bertujuan untuk merawat dan menyembuh. Namun begitu ramai yang mendapat kesan baik.




Disclaimer: Kesan produk berbeza mengikut individu. Produk tak bertujuan untuk merawat dan menyembuh. Namun begitu ramai yang mendapat kesan baik.




Disclaimer: Kesan produk berbeza mengikut individu. Produk tak bertujuan untuk merawat dan menyembuh. Namun begitu ramai yang mendapat kesan baik.




Disclaimer: Kesan produk berbeza mengikut individu. Produk tak bertujuan untuk merawat dan menyembuh. Namun begitu ramai yang mendapat kesan baik.




Disclaimer: Kesan produk berbeza mengikut individu. Produk tak bertujuan untuk merawat dan menyembuh. Namun begitu ramai yang mendapat kesan baik.


Disclaimer: Kesan produk berbeza mengikut individu. Produk tak bertujuan untuk merawat dan menyembuh. Namun begitu ramai yang mendapat kesan baik.



Sesi Soal Jawab

1. Berapa lama saya akan mendapat kesan dari penggunaan Set Buasir Terbaik ini?
Kesan adalah berbeza mengikut individu, tahap masalah buasir dan cara badan seseorang bertindak balas. Jika anda konsisten menggunakan Set Buasir Terbaik dan mengikut saranan Miza, anda pasti akan mendapat perubahan positif dalam masa yang singkat


2. Bagaimanakah cara pengambilan Set Buasir Terbaik ini?
Cara pengambilan Set Buasir Terbaik akan diberi sejurus selepas produk sampai kepada anda. Ini adalah untuk memudahkan proses konsultasi yang berkesan. 

Kerana Miza percaya, setiap individu ada keperluan yang berbeza. Jadi, Miza akan beri konsultasi selepas pembelian


3. Adakah produk dalam Set Buasir Terbaik ini selamat digunakan oleh wanita hamil atau ibu berpantang?
Kesemua produk yang Miza senaraikan adalah dari bahan organik dan dijamin 100% selamat. Set Buasir Terbaik ini tentunya sangat selamat untuk wanita hamil dan ibu berpantang


Cara Membuat Tempahan Set Buasir Terbaik

Miza faham anda dah tak tahan menanggung peritnya sakit buasir. Jadi, dapatkan produk ini sekarang!

Anda boleh menempah dengan 2 cara berikut :

1) Melalui WhatsApp

Sila klik butang di bawah atau terus WhatsApp Miza di 019-9363759





2) Debit/Kredit Kad

Sila klik butang dibawah untuk belian menggunakan kad debit / kredit




Kenapa Anda Kena Beli Dari Miza?

Miza bukan sahaja trusted seller, tapi mampu memberikan konsultasi dan servis terbaik kepada setiap pelanggan Miza

Miza sedang menghantar produk yang dibeli oleh Syamim


Adik Haiqal menolong ibunya mengambil produk yang dibeli dari Miza

Antara perbualan WhatsApp Miza dengan pelanggan yang berpuas hati dengan servis Miza


Syamim adalah salah seorang pelanggan Miza yang kini serius jadi pengedar produk Shaklee

Jadi, jangan bertangguh lagi
Hubungi Miza segera 019-9363759




Carian berkaitan:
  • Produk buasir
  • Cara atasi masalah buasir
  • Cara atasi masalah buasir luar
  • Cara atasi masalah buasir dalam
  • Cara kecutkan buasir cepat
  • Redakan sakit buasir
  • Buasir bengkak
  • Cara surutkan bengkak buasir


You Might Also Like

6 komen

  1. Salam puan,
    Alhamdulillah buasir ayah saya dah sembuh lepas guna produk ni.. Terima kasih bnyak2 kenalkan produk terbaik utk buasir ni. Saya rekemen kat semua sedara & kawan2 yang ada masalah buasir.. diorang pun puas hati..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam encik

      Alhamdulillah syukur dah sembuh dah ayah encik. Memang sakit kan kena buasir ni. Tak tertanggung rasa.. semoga ayah encik makin sihat dan ceria

      Ribuan terima kasih encik.. sudi rekemen servis saya :)
      Insyaallah saya akan buat lebih baik

      Delete
  2. Assalamualaikum kak miza..

    Saya yang beli produk buasir untuk sepupu saya hari tu.. alhamdulillah dah sembuh dah.. kesian sangat masa dia kena buasir dalam pantang hari tu.. sekarang dah habis pantang.. syukur sangat jumpa dengan blog kak miza ni.. dapat tolong masalah sepupu saya yang buasir teruk masa pantang..

    alhamdulillah dia masih teruskan walaupun dah sembuh.. sebab sayang nak tinggal produk bagus macam ni :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam sis rini

      Alhamdulillah.. akak berbesar hati dapat tolong sepupu sis rini.. semoga makin sihat dan ceria :)

      Delete
  3. Sakitnya kena buasir, tuhan je yang tahu.. syukur sangat jumpa produk yg bagus ni.. alhamdulillah lepas konsisten mmg takde dah buasir.

    terima kasih puan miza ajar saya cara yang betul gunakan produk ni.. memang sangat berkesan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah puan.. syukur dan sembuh dari buasir :)

      Delete