Ibu Gojes: October 2016

Friday, October 28, 2016

Hilangkan Kesan Makeup, Whitehead dan Blackhead Dengan Nutri White Gentle Action Makeup Remover

Assalamu'alaikum w.r.t

Sudah cuci muka tapi masih tak bersih? Masih rasa ada kotoran pada wajah, lebih-lebih lagi ada sisa make-up yang tertinggal di kelopak mata, pipi dan seluruh muka. Mungkin eyeliner atau maskara. Mungkin jugak eye shadow atau blusher. Tak mustahil kesan bedak masih ada. Sebab inilah pentingnya pakai makeup remover sebelum pakai pencuci muka.

Membersihkan makeup dengan betul akan menyelamatkan muka cik Puan dari disinggahi jerawat. Kesan makeup yang tidak dibersihkan dengan betul akan menyebabkan liang pori tersumbat dengan kotoran dan mengundang bakteria penyebab jerawat, whitehead dan blackhead

Tapi, tak pakai makeup pun masih perlu pakai makeup remover ni. Sebab apa?

Kulit kita sentiasa terdedah kepada pelbagai jenis kotoran - solekan, air, udara dan sentuhan. Walaupun tak pakai makeup, habuk dan debu dari udara yang kurang bersih juga akan menyebabkan liang pori tersumbat dan mengakibatkan blackhead / whitehead atau jerawat di muka.


kenapa kena pakai makeup remover walaupun tak pakai makeup?


Apakah fungsi Makeup Remover?


  • Membersihkan segala kotoran dan habuk yang melekat di muka
  • Membersihkan muka dari makeup
  • Mengurangkan risiko ditumbuhi whitehead, blackhead dan jerawat akibat liang pori tersumbat
  • Membuang sel kulit mati
  • Merangsang penggantian sel-sel baru (skin renewal)
  • Membantu kulit untuk bernafas pada waktu malam

Bilakah Masa Yang Sesuai Pakai Makeup Remover?

  • Sebelum tidur - untuk menanggalkan segala kotoran, habuk, dan alat kosmetik yang dipakai pada siang hari
  • Selepas bangun pagi - untuk menanggalkan minyak (sebum) dan peluh yang terkumpul semasa tidur malam

Bagaimanakah Memilih Makeup Remover yang Sesuai?

  • Jenis Makeup Remover di pasaran: gel, minyak, wipes dan krim
  • Jenis kulit - kering, berminyak & kombinasi
  • Bajet


Keistimewaan Nutri White Gentle Action Makeup Remover by Shaklee


Keistimewaan Nutri White Gentle Action Makeup Remover

  • "Gentle Action" yang pastinya bertindak secara lembut, dan dirumus dengan tidak berminyak dan mudah diserap kulit
  • Tunas pokok bic menghilangkan sel mati dengan lembut tanpa meninggalkan kesan
  • Aloe vera menyegarkan dan menegangkan kulit
  • Rumusan ringan, tidak berminyak dengan aroma menyegarkan
  • Berkesan membersih hingga ke pori-pori menjadikan muka lebih bersih dan lembut selepas dicuci
  • Boleh hilangkan whitehead dan blackhead juga
  • Harga mampu milik - tahan sehingga 6-9 bulan untuk penggunaan seorang
  • Tidak merengsa


Video Review Nutri White Gentle Action Makeup Remover






Testimoni Nutri White Gentle Action Makeup Remover


Testimoni Nutri White Gentle Action Makeup Remover


cara hilangkan whitehead dengan cepat, mudah dan selamat

cara hilangkann blackhead dengan cepat, mudah dan selamat

testimoni hilangkan whitehead dan blackhead dengan makeup remover shaklee


Konsultasi Kulit

Hubungi Miza 0199363759 untuk konsultasi lanjut. 
Jaminan Miza - cara makan yang betul dan servis tiptop untuk pelanggan Miza :)
Baca: Konsultasi Tip Top (Klik sini)


*****
 

Shaklee Independent Distributor
Nor Amizah Azid
SID 1237984 (Mohamed Afiq)
0199363759

Ingin menjana pendapatan bermodal rendah dengan Shaklee? Sertai Miza dalam group rahsia Miza untuk mengetahui bagaimana Miza menjana pendapatan dari rumah. Bimbingan diberikan sehingga berjaya mencapai pendapatan yang diingini.

Baca selanjutnya...

Thursday, October 27, 2016

Pencuci Muka Jerawat Dijamin Berkesan dan Selamat, Rugi Tak Cuba!

Assalamu'alaikum w.r.t

Dah banyak cuba produk pencuci muka untuk kulit berminyak dan berjerawat tapi hasil yang mengecewakan? 

pencuci muka kulit berminyak dan berjerawat



Macam-macam produk yang iklan kat TV tu dah cuba tapi jerawat tetap tumbuh, whitehead tetap tak hilang. Lagi sedih, kulit muka makin kering. Dah tahu tak bagus untuk kulit tapi sebab tak ada pilihan terpaksa guna juga.

Dalam entry kali ni Miza nak share pilihan baru dengan cik Puan. Pencuci muka untuk kulit berminyak dan kulit kering yang berkualiti tinggi, jaminan puas hati 100%

Nutri White Gentle Deep Foaming Cleanser


Keistimewaan Nutri White Gentle Deep Foaming Cleanser


  • Membersihkan dan menyegarkan kulit
  • Lembut dan tidak mengeringkan kulit
  • Ramuan Utama Gentle Deep Foaming Cleanser:
  1. Rumpai Laut - Menghilangkan kekotoran, membuang sel-sel kulit mati dan menegangkan
  2. Alga Hijau - Menyahtoksin dan melembapkan
  3. Strawberi Begonia - Mencerahkan dan mengimbangkan pigmen

5 Cara Nutri White Gentle Deep Foaming Cleanser Hilangkan Jerawat 


1. Sangat Halus
Pencuci muka jerawat ini sangat halus dan mampu mencuci sampai ke dalam liang roma. Kotoran dan bakteria akan dibersihkan untuk kulit lebih cantik dan sihat.

Gentle Deep bermaksud cuci sampai ke dalam dengan lembut, tanpa mengeringkan kulit.


2. Detoks Kulit
Bukan perut sahaja bertoksin, kulit juga mengandungi toksin. Toksin dalam kulit boleh datang dari luar (persekitaran tercemar) atau dari dalam (pemakanan). 

Pencuci muka jerawat ekslusif ini diperkaya dengan Alga Hijau semulajadi akan menghilangkan toksin pada kulit. Toksin dalam liang-liang pori akan menyebabkan jerawat merah dan bengkak. 

Kulit bertoksin adalah kulit yang lemah.


3. Melembap Dengan Cukup
Kelembapan sangat penting untuk segarkan kulit. Tapi jika terlalu lembap akan sebabkan jerawat tumbuh. Kalau terlalu kering pula kulit akan menjadi pedih.

Yang masalahnya, banyak pencuci yang buatkan kulit jadi terlalu kering. Jadi, pencuci muka Gentle Deep ini akan berikan kelembapan yang sangat sesuai untuk kulit.


4. Cucian Sempurna
Kandungan Rumpai Laut dalam pencuci muka jerawat ini menghilangkan kotoran dan membuang sel-sel mati pada kulit. Sel mati ini sangat bahaya, bila lama melekat ia akan menjadi hitam. Sebab itu ramai orang muda ada jeragat sekarang.


5. Ada Vitamin C Semulajadi
Vitamin C sangat bagus untuk jerawat dan jeragat. Ia bukan sahaja mencerah tetapi meningkatkan kolagen untuk kesihatan kulit. Vitamin C juga membantu pemulihan kulit yang cedera dari jerawat atau jeragat. 

Jerawat akan kecut dengan cepat sebab kulit jadi sangat sihat.

Testimoni Nutri White Gentle Foaming Cleanser



testimoni nutri white shaklee


testimoni nutri white shaklee hilangkan jerawat

hilangkan jerawat dengan cepat dan selamat dengan nutri white shaklee


testimoni kulit kering nutri white shaklee


hilangkan jerawat dan parut dengan nutriwhite shaklee




Video Review Nutri White Gentle Deep Foaming Cleanser








Konsultansi Kulit

Hubungi Miza 0199363759 untuk konsultasi lanjut. 

Jaminan Miza - cara makan yang betul dan servis tiptop untuk pelanggan Miza :)
Baca: Konsultasi Tip Top (Klik sini)


*****
 

Shaklee Independent Distributor
Nor Amizah Azid
SID 1237984 (Mohamed Afiq)
0199363759

Ingin menjana pendapatan bermodal rendah dengan Shaklee? Sertai Miza dalam group rahsia Miza untuk mengetahui bagaimana Miza menjana pendapatan dari rumah. Bimbingan diberikan sehingga berjaya mencapai pendapatan yang diingini.



Baca selanjutnya...

Wednesday, October 26, 2016

Punca Jerawat dan Cara Atasinya Dengan Cepat, Berkesan dan Selamat

Assalamu’alaikum w.r.t
Kebanyakan perempuan menghidap jerawat pada usia belasan tahun sehingga akhir 30 an. Tapi paling ramai yang jumpa Miza secara serius ialah dalam lingkungan 23 hingga 26 tahun.
Mungkin sebab masa inilah hidup mereka aktif. Naluri nak cantik semakin kuat dan mereka tekad untuk atasi masalah jerawat. Miza setuju kerana inilah masa terbaik. Kalau tak diambil tindakan drastik, parut jerawat akan beri kesan lebih buruk pada wajah. Bila masuk saja umur 30 an, senang lah jeragat nak tumbuh.
Dalam entry kali ini Miza kongsikan apakah punca masalah jerawat dan cara hilangkan jerawat dengan cepat, berkesan dan selamat.

Punca masalah jerawat dan cara atasinya dengan berkesan




Punca Masalah Jerawat dan Cara Atasinya dengan Cepat, Berkesan dan Selamat


1. Masalah Hormon

Majoriti punca jerawat ialah hormon. Bagi seorang remaja, kelenjar sebaceous mengembang dan mengeluarkan lebih banyak sebum di bawah pengaruh hormon yang dikenali sebagai hormon androgen.
Disebabkan hormon tak stabil, jerawat akan selalu tumbuh walaupun kita dah cuci liang pori- pori tu bersih dengan pencuci muka. Pendek kata, apa krim atau pencuci yang kita pakai tak akan menjadi sebab masalah hormon tak diatasi.
Untuk stabilkan hormon, anda boleh amalkan GLA Complex dan hilangkan jerawat dengan cepat

punca masalah jerawat - hormon tak stabil



2. Kilang Minyak Terlalu Aktif

Punca ini sama saja bagi lelaki atau wanita. Sebum (kilang minyak) akan mengeluarkan minyak secara berlebihan. Puncanya ialah paras hormon yang tak stabil. Minyak yang terlalu banyak akan menyebabkan liang folikal (pori- pori) tersumbat dan menjadi melekit.

Keadaan ini juga akan ‘menjemput’ bakteria yang menyebabkan jerawat menjadi merah dan bengkak. Semua ini mengakibatkan radang kulit (jerawat) terjadi. Masa ini la jerawat mula timbul dan membenjol. Jadi, untuk hilangkan jerawat dengan cepat, anda kena atasi masalah kulit berminyak.
Amalkan GLA Complex kerana fungsinya untuk menstabilkan hormone estrogen dan androgen. Saya cadangkan jangan ambil vitamin E sebab sesetengah kes menunjukkan vitamin E akan meningkatkan pengeluaran minyak. Jerawat boleh jadi makin teruk.
punca jerawat - kilang minyak terlalu aktif dan liang pori tersumbat

3. Masalah Jangkitan Bakteria
Bila minyak yang terlalu banyak menyumbat pori-pori, bakteria akan masuk dan menyebabkan jerawat jadi bengkak dan merah. Terdapat bakteria yang dikenali dengan nama Propionibacterium acnes yang biasa ditemui dalam sel kulit. Sumber makanannya ialah sebum dan sel-sel mati pada permukaan kulit.

Orang yang mempunyai masalah jerawat biasanya mempunyai lebih banyak bakteria ini pada kulit mereka. Oleh itu, berhati-hati semasa menyentuh jerawat kerana ia boleh memindahkan bakteria ini ke bahagian yang lain pula.

Dan dalam keadaan macam ni, pencuci muka ‘Gentle Deep’ adalah yang terbaik. Pencuci jenis ini akan mencuci pori- pori dengan bersih dan lembut. Jika dalam pencuci muka dengan vitamin C, ia akan merawat luka dan kecederaan di lapisan kulit didalam pori- pori. Sebab tu penting untuk pilih pencuci muka yang sesuai untuk masalah jerawat.
Saya cadangkan anda cuba pencuci muka khas untuk jerawat ni Gentle Deep FoamingCleanser (klik)
 
pencuci muka kulit berminyak dan berjerawat
Testimoni Pencuci Muka Shaklee - Gentle Deep Foaming Cleanser


4. Kulit Tidak Sihat
Mana mungkin kulit yang tidak sihat mampu melawan inflamasi kulit seperti masalah jerawat. Mengikut kajian, kulit yang bermasalah seperti jerawat dan jeragat mempunyai tahap antioksidan yang rendah. Dan kulit yang ada tinggi antioksidan tidak mempunyai masalah kulit.
Jadi jelas antioksidan sangat penting untuk kulit yang sihat. Ada beberapa antioksidan yang sangat baik dan selamat untuk hilangkan jerawat dengan cepat.


  • SR Vita C 500 mg : Tablet vitamin C yang tinggi antioksidan. Mengandungi teknologi sustained released yang menyebabkan vitamin C ni boleh bertahan dalam darah 5 jam, jauh lebih lama dari vitamin C lain di pasaran. Ia menaikkan kolagen secara semualajadi, menghilangkan jerawat dengan cepat dan mencerahkan kulit. Baca info penuh SR VIta C
  • Carotomax : Softgel yang mengandungi antioksidan yang tinggi seperti beta carotene. Berfungi untuk mengecutkan liang pori- pori dan memberikan kesihatan pada kulit. Pengguna Carotomax akan mendapati kulit mereka cerah dalam masa yang cepat.
  • Vivix :  Mengandungi tahap antioksidan paling tinggi dan paling selamat dalam dunia. Menghalang segala jenis masalah kulit seperti jerawat dan jeragat. Sangat berkuasa dan terbukti berkesan. Sudah terjual lebih dari sejuta botol d Amerika dan Eropah. Baca Atasi Masalah Kulit Rosak Dengan Vivix



  
5. Stress
Percaya atau tidak, lagi anda stress, lagi banyaklah jerawat yang akan keluar. Berterusan dalam stress hanya akan memburukkan lagi simptom jerawat anda. Walaubagaimanapun, dengan rawatan yang betul, jerawat masih boleh dicegah. Stress teruk boleh menyebabkan radang terhadap jerawat. Hal ini kerana adrenalin serta hormon androgen yang ada dalam badan dikeluarkan secara berlebihan apabila kita stress dan menjadi punca lebih banyak jerawat yang keluar. Jadi, kawal hormon dengan GLA Complex dan kawal stress dengan B-Complex.


6. Toksin Berlebihan
Pengumpulan toksin dalam badan disebabkan pemakanan yang tidak sihat dan sistem penghadaman yang kurang cekap. Jika sistem semula jadi tubuh seseorang tidak mampu untuk membuang toksin tersebut secara semula jadi, itulah yang akan menyebabkan kulit seseorang itu kusam, berjerawat dan menyebabkan banyak lagi penyakit lain. 

Miza cadangkan ambil Herblax dan Alfalfa Complex untuk Detox badan. 


kenapa perlu detox?



7. Penggunaan kosmetik dan alat solek
Jika anda selalu menggunakan alat solek dan kosmetik pada wajah, tetapi tidak membersihkannya dengan baik, maka ini boleh menjadi penyebab tumbuhnya jerawat. Pilihlah alat solek yang berasaskan bahan semulajadi untuk kulit lebih sihat. Memilih alat solek yang mengandungi bahan terlarang dan merbahaya hanya akan memburukkan lagi masalah kulit anda.



Miza cadangkan guna Make-Up Remover sebelum mencuci muka. Make up Remover Shaklee  (klik) membersih dengan lembut tanpa merosakkan kulit muka. Semulajadi tanpa alkohol yang mengeringkan kulit dan bahan kimia terlarang yang merosakkan kulit.

pencuci make up shaklee hilangkan kotoran di permukaan wajah


Kelebihan Makeup Remover Shaklee
Testimoni Pencuci Make-up Shaklee - Gentle Action Makeup Remover

Konsultansi Kulit

Hubungi Miza 0199363759 untuk konsultasi lanjut. 
Jaminan Miza - cara makan yang betul dan servis tiptop untuk pelanggan Miza :)
Baca: Konsultasi Tip Top (Klik sini)


*****
 

Shaklee Independent Distributor
Nor Amizah Azid
SID 1237984 (Mohamed Afiq)
0199363759

Ingin menjana pendapatan bermodal rendah dengan Shaklee? Sertai Miza dalam group rahsia Miza untuk mengetahui bagaimana Miza menjana pendapatan dari rumah. Bimbingan diberikan sehingga berjaya mencapai pendapatan yang diingini.
Baca selanjutnya...

Tuesday, October 25, 2016

Atasi Masalah Kulit Rosak Dengan Vivix - Rawat Dari Sekecil-kecil Sel!

Assalamu'alaikum w.r.t

Setiap wanita idamkan kulit yang cantik tanpa cela. Namun, pendedahan terhadap persekitaran yang kurang bersih dan pengambilan makanan yang tidak sihat akan merosakkan kulit sedikit demi sedikit. Muka akan menjadi berminyak dan mula ditumbuhi jerawat. Kulit menjadi kering dan ditompokki jeragat. Kulit menjadi kusam dan mula hilang seri.



Baik jerawat, jeragat atau kusam, semua masalah kulit ini adalah sejenis radang. Radang pada sel ini juga dikenali sebagai inflamasi. Dalam entry kali ini, saya akan terangkan apakah kelebihan Vivix untuk kulit bermasalah.

Radang atau inflamasi kulit ialah kesan tindakbalas semulajadi kulit pada serangan luar atau dalam. Contohnya pigmen hitam semakin banyak ialah untuk melindungi kulit dari sinar UV. Tapi, ia dihasilkan dengan terlalu banyak menyebabkan kulit menjadi gelap dan berjeragat.


Puncanya, kesihatan sel kulit kita sangat lemah. Lemah bermaksud sel kulit tidak mempunyai cukup antioksidan seperti vitamin A, C dan E yang berfungsi untuk melawan serangan radikal bebas. Serangan radikal bebas akan merosakkan sel badan kita, seterusnya mengakibatkan pelbagai kesan buruk ke atas kesihatan badan kita.




antioksidan melawan radikal bebas daripada merosakkan sel tubuh


Adakah Vivix Mengandungi Antioksidan?

Ya, tentu sekali!
Malah, menjadi kelebihan Vivix untuk kulit bila ia mengandungi antioksidan yang paling berkualiti di dunia. Satu kajian klinikal sudah dibuat untuk membandingkan tahap perlindungan sel diantara Resveratrol (ramuan dalam Vivix), vitamin E dan vitamin C. 

Keputusannya, Resveratrol mampu melindungi kerosakan sel setinggi 95%. Diikuti dengan vitamin E 65% dan vitamin C 37%.


resveratrol sebagai antioksidan melawan kerosakan sel


Jadi vitamin manakah yang sepatutnya anda pilih ? Mestilah Vivix ! Sebab apa? Vivix mengandungi 10x resveratrol!


Bagaimana Vivix Melindungi & Merawat Kulit Bermasalah?

Sifat utama antioksidan untuk kulit ialah meneutralkan kesan tindakbalas kulit pada serangan seperti sinar UV, hormon tak stabil, bakteria dan sebagainya. Selain itu, antioksidan juga menghalang penimbunan radikal bebas.

Oleh itu, Vivix yang mempunyai 10 kali ganda lebih antioksidan dari produk lain di pasaran akan melindung dan merawat sel kulit dari rosak.


vivix mengandungi 10x ganda resveratrol

 

Kelebihan Vivix Untuk Kulit Kronik

Vivix Untuk Kulit Jerawat
Menurut Dr. Bowe, seorang pakar kulit dari New York, tahap antioksidan yang rendah selalu ditemui pada wanita yang menghadapi masalah jerawat. Jadi Vivix yang mempunyai tahap antioksidan tinggi dan berkualiti , akan menghalang punca jerawat.

Antara punca utama jerawat ialah hormon yang tidak stabil, minyak berlebihan dan keturunan. Punca - punca ini dapat diatasi oleh Vivix yang bertindak diperingkat paling asas iaitu sel.




Vivix Untuk Jeragat
Jeragat ialah sejenis inflamasi kulit. Asasnya, ia disebabkan oleh kesan radikal bebas. Radikal bebas yang berlebihan menyebabkan penghasilan melanin menjadi tidak normal.

Kulit akan bertindak balas secara semulajadi untuk melawan sinar UV. Pigmen gelap (Melanin) akan dihasilkan dengan lebih banyak. Terlebih banyak sehingga terjadinya jeragat. Jeragat akan menebal terutamanya di kulit yang terkena matahari. Ia kemudiannnya menjadi semakin kronik bila berlaku ‘sunburn’.

Oleh itu, pengambilan Vivix akan membantu mengawal lambakan radikal bebas pada kulit. Selain dari itu, resveratrol yang ada didalam Vivix juga diuji 95% dapat menghalang kerosakan sel yang menyebabkan jeragat. Ia  meneutralkan kesan sinar UV pada kulit. Jeragat yang gelap akan sembuh dan semakin cerah dengan cepat.



Vivix Untuk Kulit Kusam
Kulit kusam ialah masalah warna kulit yang pudar.  Kulit samaada semakin gelap atau pucat. Punca kulit kusam tidak jauh berbeza dengan jeragat iaitu cahaya matahari. Melanin yang dikeluarkan secara berlebihan menyebabkan kulit menjadi gelap.

Selain itu, warna kulit yang tak bermaya juga disebabkan oleh sel- sel yang tak bertenaga. Masalah kesihatan dan radikal bebas yang berlebihan sangat mengganggu kesihatan sel. Dan Vivix memang berfungsi untuk mengatasi punca- punca ini. Ini kelebihan vivix untuk kulit kusam.

Selepas pengambilan konsistan, anda akan dapat lihat perubahan yang menakjubkan. Kulit semakin cerah dan muda.


Testimoni Vivix Shaklee



testimoni vivix jerawat bernanah 



testimoni vivix jeragat dan kutil di muka



testimoni vivix jeragat

Baca:
Vivix Shaklee - Khasiat dan Keistimewaan Yang Pasti Buat Anda Teruja!
Vivix Shaklee - 4 Fungsi Luar Biasa untuk Merawat Sel dan Melawan Penuaan

Konsultansi Kulit

Sila hubungi Miza 0199363759 untuk konsultasi lanjut. 

Jaminan Miza - cara makan yang betul dan servis tiptop untuk pelanggan Miza :)
Baca: Konsultasi Tip Top (Klik sini)


*****
 

Shaklee Independent Distributor
Nor Amizah Azid
SID 1237984 (Mohamed Afiq)
0199363759

Ingin menjana pendapatan bermodal rendah dengan Shaklee? Sertai Miza dalam group rahsia Miza untuk mengetahui bagaimana Miza menjana pendapatan dari rumah. Bimbingan diberikan sehingga berjaya mencapai pendapatan yang diingini.
Baca selanjutnya...

Monday, October 24, 2016

Vivix Shaklee - 4 Fungsi Luar Biasa untuk Merawat Sel dan Melawan Penuaan

Assalamu'alaikum w.r.t



Dalam entry kali ini Miza ingin kongsikan dengan lebih detail mengenai fungsi Vivix Shaklee dalam merawat sel dan seterusnya melawan penuaan. Berminat untuk rasa 25 tahun lebih muda dan hidup 25 tahun lebih lama? Stay tuned, teruskan pembacaan sampai titik terakhir ;)

vivix shaklee mahal?



1.Melindungi dan Membaiki Kerosakan DNA

DNA ialah asas kepada fungsi tubuh kita. DNA memberi arahan genetik untuk badan berfungsi, menyimpan maklumat untuk mengarahkan sel bagaimana untuk berfungsi, dan menurunkannya kepada generasi berikutnya. Secara mudah, DNA adalah otak sel yang mengawal setiap fungsi sel dalam badan kita. 

Setiap hari, setiap sel dalam tubuh kita diserang oleh hampir sejuta serangan yang merosakkan DNA. Contoh, radiasi dari sinar UV, pencemaran alam sekitar dan bahan carsinogen. 

Serangan-serangan ini akan merosakkan pangkalan data genetik, menghasilkan satu 'typo' (kesilapan dari yang asal) yang akan mengganggu fungsi sel dan hayat sel. Unsur antioksidan yang berkualiti tinggi dalam Vivix Shaklee mampu menghalang dan memperbaiki kerosakan DNA yan berlaku setiap saat.

Bayangkan bila DNA kita baik, kesihatan tubuh dan kulit kita juga akan baik.


kerosakan DNA




2. Mengawal Genetik

Memandangkan DNA tubuh kita diserang setiap masa, keadaan genetic mestilah dikawal dengan serius. Jika lebih banyak DNA rosak, maka kesihatan sel akan semakin merosot dan memendekkan hayat sel.

Banyaknya sel rosak akan menyebabkan proses penuaan semakin cepat. Bayangkan berapa banyak asap yang kita sedut setiap hari. Betapa pemakanan harian kita sangat tidak sihat, terutama makanan yang bergoreng yang proteinnya sudah rosak, dan digoreng dengan minyak yang dah digunakan berkali-kali. Begitu banyak racun yang masuk ke dalam tubuh kita. Jadi kita menjadi semakin tidak sihat dan cepat tua, sehinggakan ada di antara kita yang tua sebelum usia. 

Dalam satu penemuan utama ujian klinikal menunjukkan ramuan vivix mengaktifkan pengawalan genetik utama yang menolong melambatkan penuaan tahap selular.

kandungan utama vivix shaklee


3.Menggalakkan Biogenesis (Pembentukan Baru) Mitochondria

Semua organ kita dibina oleh bahan asas iaitu sel- sel. Dan didalam sel ada sejenis elemen penting yang dipanggil Mitochondria.

Mitochondria berfungsi untuk menghasilkan tenaga sel. Bila Mitochondria gagal untuk menghasilkan tenaga sel dengan baik, tubuh berisiko untuk dapat masalah berikut:

  • Hilang daya kawalan tubuh
  • Otot yang lemah dan sakit
  • Fungsi perut yang tidak normal
  • Tumbesaran terbantut
  • Masalah jantung
  • Masalah hati
  • Penyakit pernafasan
  • Masalah pendengaran dan penglihatan
  • Tahap asid tubuh yang tinggi
Oleh itu, Vivix Shaklee telah diuji secara klinikal dapat menggalakkan biogenesis mitochondria yang dapat membantu meningkatkan pengeluaran tenaga oleh sel



4. Menghalang Penimbunan Protein AGE

Penimbunan berlebihan protein AGE (Advanced Glycation End Products) boleh menyebabkan kerosakan tahap selular yang akan mengganggu keutuhan sel dan panjang umur.

Protin AGE ialah sejenis protin rosak yang akan menyebabkan sel- sel dalam tubuh kita turut rosak. Ia seperti buah yang semakin buruk.

Protin AGE ini masuk ke dalam tubuh kita daripada lemak dan protin haiwan. Selain itu, protin AGE juga didapati dari makanan yang dimasak dengan suhu yang tinggi seperti dibakar dan digoreng. Malah makanan yang manis atau makanan proses mempunyai  tahap protin AGE yang tinggi.

Ramuan Vivix Shaklee adalah 10x lebih kuat dari resveratrol (kandungan unik dalam anggur Muscadine) untuk melambatkan pembentukan protein AGE.

Jadi, bahan- bahan dalam Vivix Shaklee akan menghalang protin AGE dari berlebihan dalam tubuh kita. Ia menghalang banyak masalah kesihatan terutamanya penuaan dan penyakit kronik.

vivix diuji secara saintifik


Testimoni Vivix Shaklee


Vivix membantu meningkatkan tahap kesihatan golongan yang menghadapi masalah seperti berikut:



Order Sekarang

Sila hubungi Miza 0199363759 untuk konsultasi lanjut. 

Jaminan Miza - cara makan yang betul dan servis tiptop untuk pelanggan Miza :)
Baca: Konsultasi Tip Top (Klik sini)


*****
 

Shaklee Independent Distributor
Nor Amizah Azid
SID 1237984 (Mohamed Afiq)
0199363759

Ingin menjana pendapatan bermodal rendah dengan Shaklee? Sertai Miza dalam group rahsia Miza untuk mengetahui bagaimana Miza menjana pendapatan dari rumah. Bimbingan diberikan sehingga berjaya mencapai pendapatan yang diingini.
Baca selanjutnya...

Sunday, October 23, 2016

Vivix Shaklee - Khasiat dan Keistimewaan yang Pasti Buat Anda Teruja!

Assalamu'alaikum w.r.t

Dalam entry kali ini Miza nak share pasal Vivix. Vivix ialah supplemen anti-penuaan terbaik di dunia yang dibangunkan selepas penyelidikan bertahun-tahun oleh Shaklee, Syarikat Supplemen Makanan No.1 di Amerika.


vivix shaklee


Apakah kandungan Vivix Shaklee?

Vivix merupakan minuman botani yang kaya dengan polifenol hasil gabungan unik 4 ramuan utama - Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu. Polifenol pula adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan anti-penuaan semulajadi. Bahasa mudahnya, bahan kimia semulajadi yang menghalang atau melambatkan penuaan.


 


keistimewaan vivix shaklee



 

Bagaimanakah Vivix Shaklee Berfungsi?

Vivix melawan penuaan pada tahap selular dengan memberi impak kepada 4 mekanisma utama penuaan sel
  • Melindungi dan membaiki sellular DNA - Tubuh kita diserang deangan sejuta serangan yang merosakkan DNA. Kerosakan ini memberi kesan pada fungsi sel dan tempoh hidup seseorang manusia.
  • Memberi impak positif pada pengawalan genetik - Pengawalan genetik menjadi faktor pada tahap umur sel. Oleh itu Vivix mengaktifkan pengawalan genetik untuk melambatkan penuaan sel.
  • Menggalakkan biogenesis (pembentukan baru) mitochondria - Mitochondoria ialah pengeluar tenaga bagi sel. Bila semakin tua, prestasinya juga semakin menurun. Oleh itu Vivix akan menjana pembentukan semula sel ini.
  • Melambatkan pembentukan protein AGE ( Advanced Glycatiom End Products) - Lambakan Age Protein ini akan mempercepatkan penuaan sel di tahap selular. Jadi kandungan Muscadine dalam Vivix akan melambatkan penghasilan Age Protein ini.

Selain itu, Vivix Shaklee juga menyokong fungsi berikut:
  • Menyokong kesihatan hati dan fungsi jantung
  • Menyokong kesihtan otak
  • Menyokong fungsi imun
  • Menyokong sendi yang sihat
  • Meningkatkan kepanjangan sel
  • Membekalkan atioksidan yang melawan radikal bebas
  • Meningkatkan tenaga pada sel 

vivix shaklee anti penuaan terbaik



Apakah Keistimewaan Vivix Shaklee?

Menurut Dr Stephen Chaney, Professor of Biochemistry and Nutrition di University of North Carolina yang juga penerbit kepada 80 kajian saitifikbeliau berkata: ” Resveratrol Shaklee mengandungi kadar kesan yang kuat dan penyediaan dengan ketulenan yang tinggi berbanding dengan produk supplement lain di pasaran.


Malah banyak produk anti aging di pasaran yang hanya mengandungi resveratrol tidak akan beri kesan yang optimum. Sebab itulah Shaklee menambah anggur Muscadine pada revesratrol yang tulen untuk kesan anti aging yang 10 kali ganda lebih berkesan daripada resveratrol sendiri.


Keistimewaan Vivix Shaklee

antioksidan terbaik di dunia



video

 

Siapa yang Memerlukan Vivix Shaklee?

  • Penghidap pelbagai kanser
  • Diabetes
  • Masalah Buah Pinggang
  • Strok, darah tinggi & pesakit jantung
  • Slip Disc
  • Gout
  • Perokok tegar (yang ingin berhenti merokok)
  • Mereka yang berisiko penyakit kanser akibat keturunan 
  • Ingin awet muda
  • Mempunyai masalah mata
  • Cyst, fibriod, pcos
  • Bermasalah nyanyuk, ALZHEIMERS 
  • Pesakit SLE LUPUS
  • Pesakit Telesemia 
  • Monopouse / endropouse
  • Mereka yang ingin kurangkan risiko penyakit

Siapa yang Sudah Menggunakan Vivix?

Vivix Shaklee membantu meningkatkan taraf kesihatan golongan yang menghidapi masalah seperti berikut:

Testimoni Vivix Bell's Palsy 


Testimoni vivix breast lump 




Testimoni vivix strok 





Testimoni vivix kanser ovari 



testimoni vivix anjalkan aset wanita


Baca:
Vivix Shaklee - 4 Fungsi Luar Biasa untuk Merawat Sel dan Melawan Penuaan


Order Sekarang

Sila hubungi Miza 0199363759 untuk konsultasi lanjut.

Jaminan Miza - cara makan yang betul dan servis tiptop untuk pelanggan Miza :)
Baca: Konsultasi Tip Top (Klik sini)


*****
 

Shaklee Independent Distributor
Nor Amizah Azid
SID 1237984 (Mohamed Afiq)
0199363759

Ingin menjana pendapatan bermodal rendah dengan Shaklee? Sertai Miza dalam group rahsia Miza untuk mengetahui bagaimana Miza menjana pendapatan dari rumah. Bimbingan diberikan sehingga berjaya mencapai pendapatan yang diingini.
Baca selanjutnya...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...