GST - Kenapa (Bahagian II)

Assalamu'alaikum w.r.t

I noticed most of my friends in my blog list already turned off their blogs. I too, wanted to delete my blog since I rarely update Hey Mixa! when I moved to Pasir Gudang (find the reasons here). But being me, a sentimental girl who treasures the memories with Hey Mixa!, I can't afford to loose my blog. In fact, I am planning to create a new blog specially dedicated for my GST (Grow Shaklee Together) activities. In the meanwhile, I will share my GST postings here in Hey Mixa! (please, bear with me)

As I mentioned in my previous entries in April 2015 (click here), I am actively growing my business with Shaklee. Why Shaklee?

***

Lanjutan dari 2 entri bertarikh sekitar April 2015; suka saya ceritakan di sini kenapa saya memilih Shaklee. (Izinkan saya meneruskan entri ini dalam Bahasa Melayu - bahasa kebanggaan saya). Secara umumnya, terdapat 3 Kenapa yang kuat yang membuatkan saya tertarik dengan produk Shaklee.

Kenapa #1.
Always Safe - Sentiasa Selamat


  • Shaklee menjalankan 350 ujian bagi setiap kandungan, 100, 000 ujian kawalan kualiti & 23, 000 ujian keaslian dan keselamatan setiap tahun. 
  • 349 ujian kawalan untuk Vita-Lea sahaja (Vita-Lea - multivitamin pertama yang diciptakan di dunia sejak seratus (100) tahun yang lalu. Kalau anda perasan, 100 tahun bukan tempoh yang sekejap. Maksudnya di sini, produk Shaklee terbukti selamat; kalau tidak, mana mungkin boleh bertahan sampai seratus tahun, ye tak?
  • Kilang Shaklee bukan sebarang kilang, setiap produk Shaklee dihasilkan oleh sekumpulan saintis yang menjalankan ratusan ribu ujikaji klinikal, penyelidikan dan pembangunan (R&D - Research & Development) dari peringkat awal sampai akhir pengeluaran produk.
  • Shaklee juga memiliki perusahaan ladang vitamin sendiri, tidak seperti sesetengah syarikat yang membeli vitamin dari mana-mana makmal dan meletakkan label jenama mereka.
Today is another proud day in Shaklee history. On April 20, 2015 our Chairman and CEO, Roger Barnett, along with Nobel Prize winner, Dr. Elizabeth Blackburn, officially cut the ribbon on our new state-of-the-art Innovation Center. The Forrest C. Shaklee Innovation Center is responsible for new product development, tasting panels and testing product quality. This beautiful 16,000 square foot facility is going to help Shaklee continue development of innovative products like MindWorks and Vivix. Here is to a long innovative future.
 Sumber: Facebook Shaklee Corporation


Kenapa #2
Always Work - Sentiasa Berkesan
  • $250 juta dilaburkan untuk tujuan ujian klinikal, penyelidikan dan pembangunan (R&D - Research & Development), bukan untuk tujuan pengiklanan. Dengan Shaklee, setiap pengguna adalah produk kepada produk (product of the products). Maksudnya, hasil dari menggunakan produk Shaklee adalah pengguna itu sendiri dan setiap pengguna Shaklee adalah testimoni bergerak.
  • Produk Shaklee diakui keselamatan dan keberkesanannya melalui Landmark Study yang dijalankan oleh Pihak Ketiga. Bila sebut pihak ketiga, maksudnya keputusan kajian / study tak berat sebelah / bias.

Landmark Study Shaklee menunjukkan pengguna supplement Shaklee dalam jangka masa panjang memiliki kesihatan yang baik berbanding pengguna supplement jenama lain dan individu yang langsung tidak mengambil supplement.

Kenapa #3
Always Green - Sentiasa Mesra Alam

  • Shaklee merupakan syarikat pertama di dunia diiktiraf Climate Neutral pada tahun 2000 kerana berjaya mengimbangi pelepasan karbon dalam setiap aktiviti kami bagi menjana impak sifar bersih terhadap alamsekitar – dan Shaklee melakukannya sebelum ia dipraktikkan secara meluas.
  • 14 TANPA dari Shaklee:
    1. Tiada Bahan Tiruan
    2. Tiada Perisa Tiruan
    3. Tiada Pemanis Tiruan
    4. Tiada Pengawet Tiruan
    5. Tiada Pewarna
    6. Tiada MSG
    7. Tiada Lemak Trans
    8. Tiada Bahan Kimia
    9. Tiada Paraben
    10. Tiada Bisfenol-A
    11. Tiada Dakwat Toksik
    12. Tiada Peluntur Klorin
    13. Tiada Formaldehid
    14. Tiada Natrium Hidroksida


Kesimpulannya, motto Shaklee - Always Safe, Always Work, Always Green telah menarik minat saya untuk mencuba produk Shaklee, seterusnya membuat saya jatuh cinta dan ingin berkongsi kebaikan produk Shaklee dengan orang lain, iaitu anda para pembaca Hey Mixa! :)



Selain dapat memperbaik tahap kesihatan dan kecantikan, Shaklee juga menawarkan peluang menjana pendapatan yang lumayan (sehingga mencecah 5-6 angka sebulan), baik secara separuh masa atau sepenuh masa -- insyaallah, akan diceritakan dalam entri-entri berikutnya.

Sehingga berjumpa lagi di lain entri.

You Might Also Like

0 komen