Cara Hilangkan Parut Jerawat Berlubang - Tak Susah Rupanya

Jerawat dah hilang, parut je taknak ghaib lagi. Lagi geram, yang berlubang tu. Macam kawah. Pakai concealer, foundation dan makeup pun tak boleh tutup cela. Sampai bercapuk muka dibuatnya. Pakai makeup tebal pula akan mengundang masalah, kulit tak dapat bernafas dan jerawat timbul lagi. 


Macam-macam cara dah guna. Macam-macam produk dah cuba. Sapu, telan, semua dah buat. Namun, hasil tidak seperti yang diharapkan.

Kitar ini akan berulang dan anda semakin geram. Penampilan diri terjejas, keyakinan diri semakin merosot. Malu nak jumpa kawan, jadi antisosial terperuk dalam rumah. Sambil berfikir, macam mana nak hilangkan parut jerawat berlubang ni?

Persoalan yang selalu bermain di fikiran: Boleh ke hilangkan parut jerawat berlubang? Dengan produk dan cara yang betul, parut jerawat berlubang boleh hilang.

Saksikan video Miza untuk tahu lebih lanjut cara hilangkan parut jerawat berlubang.





Bagaimana Parut Jerawat Terjadi?

  • Setelah jerawat sembuh, ia akan meninggalkan kesan kemerahan atau kesan parut hitam
  • Ini sebenarnya bukan parut jerawat, tetapi kesan daripada radang jerawat
  • Jika tiada jerawat baru yang tumbuh, kulit akan sembuh dengan sendirinya
  • Jerawat yang dipicit akan meninggalkan parut di muka, sama ada kemerahan, kehitaman atau kesan berlubang
  • Lagi parah, kesan jerawat yang belum sembuh itu kembali tumbuh dan dipicit lagi berulang-ulang. Kulit mengalami keradangan yang serius dan mula meninggalkan kesan berlubang pada kulit.
  • Kesan akibat jerawat lebih dari setahun akan menjadi parut kehitaman dan membuatkan muka menjadi gelap dan kurang menarik

Kenapa Parut Jerawat Lambat Hilang?

  • Sel kulit tidak sihat - memerlukan masa yang lebih lama untuk gantikan sel rosak dengan sel yang baru
  • Kulit mengalami keradangan yang kronik akibat memicit jerawat yang masih belum sembuh berulang kali, di tempat yang sama
  • Penggunaan krim parut tidak membantu jika sel dalaman tidak sihat
  • Jadi, sel perlu dirawat dari dalam supaya parut cepat sembuh.

Rawat Parut Jerawat Berlubang dengan Vitamin Semulajadi


1. Ambil Protein

  • Protein adalah asas binaan sel. Pengambilan protein yang bermutu tinggi akan menghasilkan sel yang sihat. Apabila sel sihat, seluruh badan kita juga akan sihat
  • Protein terlibat dalam menghasilkan sel baru yang sihat dan menggantikan sel lama yang rosak akibat radang kulit dari jerawat
  • Sel rosak lama-lama akan mati dan membuatkan kulit berparut dan menjadi kusam
  • Apabila cukup protein, sel yang lebih sihat akan dihasilkan maka parut dan kulit kusam pada wajah dapat dihilangkan
  • Kesan berlubang akan segera di'tampal' oleh sel baru yang lebih sihat dan parut jerawat berlubang semakin menghilang
  • Permukaan kulit akan menjadi rata kembali, dan kulit anda semakin gebu dan flawless!



2. Ambil Antioksidan

  • Antioksidan sangat penting dalam melawan radikal bebas yang merosakkan sel.
  • Setiap hari sel badan kita terdedah dengan radikal bebas yang terdapat dalam sinaran UV, pencemaran udara seperti asap rokok dan asap kereta, dan juga daripada makanan.
  • Antioksidan akan meneutralkan radikal bebas dan menghalang sel badan kita daripada rosak.
  • Apabila sel rosak, badan mudah diserang penyakit dan kulit mudah menua sebelum usia.
  • Jadi, pengambilan antioksidan yang konsisten akan menguatkan pertahanan sel untuk melawan kerosakan kulit dan sekaligus mencegah penuaan sel 
  • Kulit yang kuat adalah kulit yang cukup antioksidan dan mampu melawan setiap serangan terhadap kulit dengan lebih berkesan.
  • Parut jerawat yang berlubang akan lebih mudah sembuh apabila sel kulit lebih kuat
  • 3 jenis Antioksidan yang berkuasa ialah: Vitamin A (Carotomax), Vitamin C dan Vitamin E
  • Vivix merupakan antioksidan yang paling berkuasa di dunia, mampu melawan penuaan sel dan merawat kerosakan DNA





i) Vitamin A (Carotomax) 


  • Carotomax Shaklee mengandungi antioksidan larut lemak yang dipanggil karotenoid.
  • Ramuan istimewa 6 karotenoid terdiri daripada alpha carotene, beta carotene, lutein, lycopene, zeaxanthin dan astaxanthin
  • Mengandungi ekstrak tomato, mikroalga, minyak sawit dan marigold yang pekat
  • Menyokong sistem imun dan mengekalkan kesihatan jangka panjang
  • Kandungan antioksidan yang tinggi dalam Carotomax membantu menghalang kerosakan sel akibat serangan radikal bebas




ii) Vitamin C




  • Vitamin C merupakan sejenis antioksidan yang larut air dan perlu diambil setiap hari
  • Fungsi utama Vitamin C adalah meningkatkan sistem imun, mempercepatkan sembuhan luka dan membantu menghasilkan kolagen dalam tisu penghubung
  • Pengambilan Vitamin C yang mencukupi akan memberikan kesan kulit anda kelihatan lebih muda
  • Istimewanya Vitamin C Shaklee, ia bertindak dengan teknologi 'Sustained Release' iaitu pelepasan berkala
  • Setiap jam, 100mg vitamin dilepaskan perlahan-lahan ke dalam badan kita selama 5 jam.
  • Badan kita tak mampu menyerap Vitamin C yang banyak dalam satu-satu masa. 
  • Jadi pengambilan Vitamin C yang terlalu banyak adalah membazir kerana setiap yang tak digunakan akan dibuang melalui air kencing.



iii) Vitamin E 






  • Vita-E Complex diekstrak daripada biji anggur dan mengandungi proantosianidin, sejenis sebatian yang mempunyai kandungan antioksidan yang bagus
  • Berfungsi meneutralkan radikal bebas yang merosakkan sel dan meningkatkan sistem imun
  • Setiap kapsul Vitamin E Shaklee mengandungi 400IU sumber semulajadi vitamin E dalam bentuk D-alfa-tokoferol, yang merupakan bentuk aktif biologi vitamin E dan lebih mudah diserap oleh badan
  • Khasiat sebiji kapsul vitamin E bersamaan 8kg bayam, 800ml minyak safflower, 500g badam dan 1kg gandum
  • Mengandungi 65mcg selenium untuk melengkapi aktiviti vitamin E bagi memberi fungsi optimum


iv) Vivix




vivix minuman kecantikan semulajadi

  • Vivix merupakan produk premium dan dipatenkan ekslusif hanya untuk Shaklee.
  • Mengandungi gabungan bahan botani yang kaya dengan resveratrol dan polifenol tumbuhan yang bertindak sebagai antioksidan yang sangat berkuasa
  • Diuji dalam makmal mampu melambatkan penuaan sel secara semulajadi
  • Bertindak melalui 4 mekanisma utama iaitu melindungi sel dari kerosakan, meningkatkan tenaga sel, mengawal genetik dan melambatkan pembentukan protein AGE


3. Ambil Kolagen

  • Kolagen ibarat simen yang mengikat batu-bata pada dinding rumah supaya tersusun rapat dan kemas, menjadikan dinding rata tanpa lekuk sana sini
  • Jadi, tugas kolagen adalah menarik sel-sel kulit menjadi tegang supaya kulit licin dan anjal. Bila kulit tegang, tiada kesan lekuk pada kulit.
  • Kekurangan kolagen dalam kulit akan menyebabkan kulit hilang keanjalan dan elastisiti. Sebab itu kesan lekuk mudah terjadi dan susah nak hilang.
  • Pengambilan kolagen akan membantu menganjal dan menegangkan kulit, terutama di bahagian yang berlubang
  • Kolagen membantu menguatkan pembuluh darah di permukaan kulit dan menjadikan kulit lebih cerah dan berseri
  • Parut jerawat akan mudah hilang dengan pengambilan kolagen yang konsisten
  • Lekuk kesan parut berlubang akan semakin timbul dan menghilang, permukaan kulit menjadi semakin rata.
  • Baca fungsi kolagen hilangkan parut jerawat berlubang di sini
produk antipenuaan antiaging terbaik di pasaran


Testimoni Hilang Parut Jerawat Berlubang


cara hilangkan parut berlubang dengan cepat dan berkesan

cara hilangkan parut jerawat berlubang dengan berkesan 



cara hilangkan parut jerawat berlubang dengan berkesan





Baca:
Hilangkan Parut Jerawat Tanpa Menggelupaskan Kulit


Konsultasi Parut Jerawat Berlubang

Hubungi Miza 0199363759 untuk mendapatkan konsultasi berkesan hilangkan parut jerawat berlubang

Anda pengguna bijak, pastinya inginkan pulangan yang berbaloi untuk setiap sen yang anda laburkan. Jadi, dengan rendah diri Miza menawarkan kepakaran dan konsultasi berterusan untuk setiap pelanggan Miza.


pengedar shaklee terbaik


Baca: Konsultasi Berkesan Dari Pengedar Shaklee Bertauliah



Carian berkaitan:
  • Cara hilangkan parut jerawat berlubang
  • Punca parut jerawat berlubang
  • Produk hilangkan parut jerawat berlubang
  • Parut jerawat berlubang
  • Hilangkan parut jerawat berlubang dengan berkesan
  • Masalah parut jerawat berlubang
  • Atasi masalah parut jerawat berlubang tanpa laser




Anda Berminat Untuk Menjadi Pengedar Shaklee?

Dengan kualiti produk yang terjamin, saya memerlukan pengedar untuk memenuhi keperluan di setiap pelusuk negeri termasuk negara jiran seperti Indonesia, Singapura dan Brunei.

Hubungi saya Nor Amizah Azid 019-9363759 jika berminat menjadi pengedar, kehadiran anda amat dialu-alukan!

Jana pendapatan bermodal rendah dengan Shaklee. Sertai Miza dalam group rahsia untuk mengetahui bagaimana Miza menjana pendapatan dari rumah. Bimbingan diberikan sehingga berjaya mencapai pendapatan yang diingini.



Shaklee Independent Distributor
Nor Amizah Azid
SID 1237984 (Mohamed Afiq)
0199363759

You Might Also Like

0 komen