Cara Hilangkan Parut Jerawat Berlubang - Tak Susah Rupanya | Ibu Gojes

Thursday, November 10, 2016

Cara Hilangkan Parut Jerawat Berlubang - Tak Susah Rupanya

Assalamu'alaikum w.r.t

Jerawat dah hilang, parut je taknak ghaib lagi. Lagi geram, yang berlubang tu. Macam kawah. Pakai bedak, concealer pun tak boleh tutup cela. Sampai bercapuk muka dibuatnya. Pakai makeup tebal pula akan mengundang masalah, kulit tak dapat bernafas dan jerawat timbul lagi. 

Macam-macam cara dah guna.
Macam-macam produk dah cuba.
Sapu, telan, semua dah buat.
Namun, hasil tidak seperti yang diharapkan.



Kitar ini akan berulang dan anda semakin geram. Penampilan diri terjejas, keyakinan diri semakin merosot. Malu nak jumpa kawan, jadi antisosial terperuk dalam rumah. Sambil berfikir, macam mana nak hilangkan parut jerawat berlubang ni?

Persoalan yang selalu bermain di fikiran: Boleh ke hilangkan parut jerawat berlubang?

Dengan produk dan cara yang betul, parut jerawat berlubang boleh hilang.

cara hilangkan parut jerawat berlubang dengan cepat

Bagaimana Parut Jerawat Terjadi?

  • Setelah jerawat sembuh, ia akan meninggalkan kesan kemerahan atau kesan parut hitam
  • Ini sebenarnya bukan parut jerawat, tetapi kesan daripada radang jerawat
  • Jika tiada jerawat baru yang tumbuh, kulit akan sembuh dengan sendirinya
  • Jerawat yang dipicit akan meninggalkan parut di muka, sama ada kemerahan, kehitaman atau kesan berlubang
  • Kesan akibat jerawat lebih dari setahun akan menjadi parut kehitaman dan membuatkan muka menjadi gelap dan kurang menarik

Kenapa Parut Jerawat Lambat Hilang?

  • Sel kulit tidak sihat - memerlukan masa yang lebih lama untuk gantikan sel rosak dengan sel yang baru
  • Penggunaan krim parut tidak membantu jika sel dalaman tidak sihat
  • Sel perlu dirawat dari dalam
  • Protein ialah makanan sel
  • Tips: Ambil protein mencukupi untuk membina sel baru yang lebih sihat

Rawat Parut Jerawat Berlubang dengan Vitamin Semulajadi

1. Ambil Protein

  • Protein adalah asas binaan sel. Pengambilan protein yang bermutu tinggi akan menghasilkan sel yang sihat. Apabila sel sihat, seluruh badan kita juga akan sihat
  • Protein terlibat dalam menghasilkan sel baru yang sihat dan menggantikan sel lama yang rosak atau mati
  • Sel rosak atau mati akan membuatkan kulit berparut dan menjadi kusam
  • Apabila cukup protein, parut dan kulit kusam pada wajah dapat dihilangkan

cara hilangkan parut jerawat dengan cepat dan selamat

2. Ambil Antioksidan

  • Antioksidan sangat penting dalam melawan radikal bebas yang merosakkan sel.
  • Antioksidan akan meneutralkan radikal bebas dan menghalang sel badan kita daripada rosak.
  • Apabila sel rosak, badan mudah diserang penyakit dan kulit mudah menua sebelum usia.
  • Pengambilan antioksidan yang konsisten akan melawan penuaan sel dan mencegah pelbagai penyakit
  • 3 jenis Antioksidan yang berkuasa ialah: Vitamin A (Carotomax), Vitamin C dan Vitamin E
  • Vivix merupakan antioksidan yang paling berkuasa di dunia, mampu melawan penuaan sel dan merawat DNA

i) Vitamin A

cara hilangkan parut jerawat dengan cepat dan selamat 


ii) Vitamin C

cara hilangkan parut jerawat dengan cepat dan selamat


iii) Vitamin E 
 cara hilangkan parut jerawat dengan cepat dan selamat


iv) Vivix
cara hilangkan parut jerawat berlubang dengan cepat


3. Ambil Kolagen
  • Kekurangan kolagen dalam kulit akan menyebabkan kulit hilang keanjalan dan elastisiti
  • Pengambilan kolagen akan membantu menganjal dan menegangkan kulit di bahagian yang berlubang
  • Kolagen membantu menguatkan pembuluh darah di permukaan kulit dan menjadikan kulit lebih cerah dan berseri
  • Parut jerawat akan mudah hilang dengan pengambilan kolagen yang konsisten

hilangkan parut jerawat berlubang dengan shaklee collagen powder

 

Testimoni Hilang Parut Jerawat Berlubang

cara hilangkan parut jerawat berlubang dengan berkesan 

cara hilangkan parut jerawat berlubang dengan berkesan




Baca:
Parut Jerawat Berlubang Akhirnya Hilang Dengan Produk Premium

Konsultasi Kulit

Hubungi Miza 0199363759 untuk konsultasi lanjut.

Jaminan Miza - cara makan yang betul dan servis tiptop untuk pelanggan Miza :)
Baca: Konsultasi Tip Top (Klik sini)


*****
 

Shaklee Independent Distributor
Nor Amizah Azid
SID 1237984 (Mohamed Afiq)
0199363759

Ingin menjana pendapatan bermodal rendah dengan Shaklee? Sertai Miza dalam group rahsia Miza untuk mengetahui bagaimana Miza menjana pendapatan dari rumah. Bimbingan diberikan sehingga berjaya mencapai pendapatan yang diingini.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...